۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 255905

مهاجم جدید فوتبال فولاد گفت: نظری جویباری از کنار اسم استقلال برای شرکتش تبلیغ می‌کند و از در بیرونش می‌کنند از پنجره داخل می‌آید

مصاحبه بی سابقه قاضی علیه استقلالی ها

محمد قاضی بعد از یک سال و نیم حضور در جمع آبی‌پوشان از استقلال جدا شد.این بازیکن بعد از جدایی‌اش ناراحتی‌هایی را از علی نظری داشت، اما معاون ورزشی باشگاه استقلال مصاحبه تندی را علیه وی انجام داد و مدعی شد: قاضی عملکرد خوبی نداشته و مسوولان باشگاه استقلال او را نخواستند.

مهاجم تیم استقلال از دلایل جدایی‌اش از استقلال گفت و مسوول ناکامی‌های استقلال در نیم‌فصل اول را نظری‌جویباری عنوان کرد. متن گفت‌وگوی قاضی با خبرنگار فارس را در زیر می‌خوانید.

* چه شد که از استقلال رفتی؟ این خبر کمی عجیب بود.

می‌خواهم به ابتدای فصل اشاره کنم و درست در جایی که قصد داشتم قراردادم را با این تیم تمدید کنم. باشگاه نظری‌جویباری را مسئول مذاکره با بازیکنان معرفی کرد و من هم به ناچار مجبور شدم با او صحبت کنم. به قول خود آقای جویباری، او بیشترین مذاکرات را با من و آندو تیموریان داشت و نزدیک به 30 ساعت در چهار جلسه صحبت کردیم که قراردادمان تمدید شود. بعد از به دلیل اینکه او صلاحیت نداشت و می‌دانستم با این شرایط نمی‌توانم در استقلال بمانم، با امیر قلعه‌نویی صحبت کردم که او به من گفت: محمد تو باید در استقلال بمانی، چون امسال اهداف بزرگی داریم. ولی من به او گفتم که با این شرایط مذاکره با نظری نمی‌توانم در استقلال بمانم. در همین جلسات بود که مسوولان باشگاه سپاهان مصاحبه کردند و گفتند ما قاضی را می‌خواهیم. تا این آقا (نظری) دید سپاهانی‌ها دنبال من هستند، با من تماس گرفت و مذاکراتش را دوباره شروع کرد. من هم دوست داشتم در استقلال بمانم و به هر شکلی که بود قراردادم تمدید شد.

* ادامه بده.

در قراردادی که با آقای نظری‌جویباری بستم، شروطی در آن نوشته شده بود که به طور مثال باید حق و حقوق سال گذشته‌ام را می‌گرفتم. مدتی گذشت و دیدم باشگاه به تعهداتش عمل نمی‌کند. یک بار با نظری تماس گرفتم و او تلفن من را جواب نداد. سپس با آقایان صاحب‌پناه، توفیقی و افشارزاده صحبت کردم و به آنها گفتم که من چگونه با استقلال قرارداد بستم. بهتر است مردم بدانند این سه عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کردند ما نمی‌دانستیم که نظری‌جویباری با شما این‌گونه قرارداد بسته است و در جریان ریز قرارداد تو نبودیم. حتی آقای توفیقی گفت ما فکر نمی‌کردیم قرارداد تو و استقلال این‌گونه امضا شده باشد. قضایا گذشت تا نیم‌فصل شد و متوجه شدم باشگاه شرایط مالی خوبی ندارد. از سویی با استقلال هم قرارداد داشتم، سپس کار به اینجا کشید که با آغاز تمرینات استقلال نزد آقای قلعه‌نویی رفتم و همه مشکلاتم را به او گفتم. گفتم که من با استقلال این‌گونه قرارداد امضا کردم، اما این آقا در باشگاه چنین رفتاری انجام می‌دهد. باز هم امیر قلعه‌نویی به من گفت محمد، پسرم؛ تو به تمرینات اضافه شو و بیا و تلاش کن، چون امسال ما باید به خاطر مردم، استقلال را قهرمان کنیم. اما برای پیگیری کار و مسائل مالی‌ات باید به باشگاه بروی و در آنجا صحبت کنی.

* بعد از آن چه شد؟

به باشگاه رفتم و متوجه شدم که جلسه هیات‌مدیره است. مقابل در کامران صاحب‌پناه را که رییس هیات‌مدیره است را دیدم، ایشان گفت: این آقا (نظری) یک‌سری حرف‌ها از طرف ما به شما زده و یک‌سری حرف‌ها هم از طرف شما به ما زده است. دوباره فردا به باشگاه رفتم و برای رسیدگی به کارم با افشارزاده صحبت کردم، او به من گفت: وضعیت خیلی خراب است و شرایط اصلا خوب نیست. من هم اگر شرایط این‌گونه باشد تا دو هفته دیگر استعفا می‌دهم. آقای قاضی، این فوتبال حق زن و بچه تو است و هر نامه و مدرکی که خواستی در اختیارت قرار می‌دهم. هنگامی که افشارزاده این صحبت را مطرح کرد، آقای نظری در جلسه فورا سوءاستفاده کرد و به بیرون از اتاق رفت و به مدیربرنامه‌هایم زنگ زد. او با مدیربرنامه‌های من تماس گرفت و گفت ما برهانی، شهباززاده و عنایتی را داریم و بهتر است قاضی به جایی برود که بازی کند، شاید اینجا به او بازی نرسد.

* فردا هم به باشگاه رفتی.

دقیقا؛ شب با آقای توفیقی تماس گرفتم و ایشان گفت افشارزاده به آمریکا رفته است. توفیقی گفت فردا به باشگاه بیا. وقتی به داخل باشگاه رفتم، به او گفتم اگر آقای نظری در جلسه باشد، من صحبتی ندارم، که آقای توفیقی قرارداد من را با قراردادی که در باشگاه وجود داشت بررسی کرد و متوجه همه چیز شد. اتفاقا یکی از اعضای باشگاه آنجا بود و گفت ما هنوز قرارداد عنایتی را نبستیم و تو بمان، شاید میلاد سلیمان‌فلاح را از لیست خارج کنیم. من هم در آنجا گفتم رضا عنایتی پسر باشخصیتی است و باید شأن او حفظ شود و نیازی به این کارها نیست. سلیمان‌فلاح هم فقط دو بازی کرده و اگر نام او از لیست دربیاید، باید خانه‌نشین شود و این دور از جوانمردی است. همان‌جا گفتم من می‌روم، به شرطی که با هم توافق کنیم و رضایتنامه‌ام را بدهید، که آقای توفیقی این مساله را پذیرفت. اما شنیده‌ام نظری‌جویباری گفته من سه گل زده‌ام، درست است؟

* دقیقا.

آقای نظری، تو به مردم آمار غلط می‌دهی، اما خودت هم خوب می‌دانی اگر بخواهی آمار من را داشته باشی، هم می‌دانی چند گل زدم، چند پاس گل دادم و چند پنالتی برای استقلال گرفتم. در ضمن همین امسال در نیم‌فصل اول در 12 مسابقه خارج از پست اصلی خودم بازی کردم. همه می‌دانند که در بازی با نفت مسجدسلیمان در نیمه‌دوم دفاع آخر بودم. برای من موفقیت استقلال مهم بود و حتی مردم می‌دانند که با کشاله پاره در آسیا برای این تیم بازی کردم. این وصله‌هایی که این آقا گفت به من نمی‌چسبد. آدم دروغگو در زندگی من جایی ندارد، من نه با استقلال مشکلی داشتم، نه با هیچ شخص دیگر، ولی مشکل من با آدم‌های دروغگو و وصله‌های ناجور این فوتبال است. او مدعی شده که من در پرسپولیس هم علیه مدیران این تیم حرف زدم، بله من علیه کسانی حرف زدم که به دنبال نابودی‌ام بودند و حالا همه می‌دانند جایگاه آنها کجاست و دیدید که فوتبال با آنها چه کرد. من فوتبالیست هستم و عاشق فوتبال، اگر هم الان از استقلال جدا شدم به یک تیم خوب رفتم که هم در آسیا حضور دارد و هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است.

* یک سوال داریم، شفاف بگو؛ آیا واقعا باشگاه استقلال تو را نخواست؟ چون نظری مدعی شده بود خودش در مورد تو با پدیده‌ای‌ها صحبت کرده است.

من در صحبت‌هایم حرف‌هایی که با قلعه‌نویی زده بودم را به شما و مردم گفتم، اما اگر این آقا چنین حرفی زده، باید بگویم در جایگاهی نیست که بخواهد در مورد ماندن یا رفتن من صحبت کند. خود نظری هم می‌داند تا آخرین ساعات دیشب چهار باشگاه مرا می‌خواستند، اینها همه از لطف خداست. الان هم می‌گویم اگر نظری یک کلمه دیگر در مورد من مصاحبه کند، جوابش را بدتر و بدتر خواهم داد. سوال من اینجاست که مگر نظری دلال است که بخواهد در مورد من با پدیده صحبت کند؟ من خودم مدیربرنامه دارم و خودم تصمیم می‌گیرم که چه کار کنم. نیازی نیست این آقا در مورد من با تیمی صحبت کند، مگر آنکه هدف دیگری داشته باشد. اگر بخواهد بیشتر از این در مورد من صحبت کنم، تمام خیانت‌هایی را که به استقلال کرده را می‌گویم تا تماشاگران و مردم بدانند که او چه شخصیتی دارد. استقلال امسال تیم خوبی داشت، ولی اگر تیم ما در نیم‌فصل اول خوب نتیجه نگرفت، فقط به خاطر او است، چون نظری نمی‌خواست به خاطر منافی شخصی‌اش تیم نتیجه بگیرد. این آقا در کنار استقلال و زیر سایه این باشگاه بزرگ شرکت خودش را تبلیغ می‌کند که دیگر فکر کنم همه هواداران هم این موضوع را می‌دانند. من فقط یک توضیح می‌دهم؛ منِ محمد قاضی بد هستم، اما آیا ملی‌پوشان استقلال هم که با این آقا مذاکره کرده‌اند و حالا با او به مشکل خورده‌اند دروغ می‌گویند؟ همین ملی‌پوشان که حالا در دوراهی گیر کرده‌اند و به خاطر مصلحت استقلال نمی‌توانند حرف بزنند، به زودی صدایشان درمی‌آید. شاید جالب است بدانید دیروز که با پندار توفیقی صحبت می‌کردم و گفتم که او حق ندارد در جلسه باشد، به من گفت نظری اصلا حق حرف زدن ندارد. این آقا باید بداند از در بیرونش می‌کنند، از پنجره داخل می‌آید، اما دوران حضورش در استقلال کم‌کم رو به پایان است، چون او دوست دارد نفراتی را کنار دست خود داشته باشد و برای خودش پایگاه درست کند، اما مطمئن باش مردم تو را خیلی‌زود خواهند شناخت. اعضای هیات‌مدیره استقلال آنقدر انسان‌های شریف و باصداقتی هستند که هرچه از آنها بگویم کم گفته‌ام، ولی شخصی مثل فتح‌الله‌زاده خوب تو را می‌شناخت که حتی در دوره مدیریتش اجازه نداد پایت را در داخل باشگاه استقلال بگذاری. انصافا استقلال آنقدر مجموعه بزرگی است و هواداران پرشوری دارد که هرچه از آنها بگویم کم گفتم، اما یک آدم که شخص بسیار کوچکی است و خودش را به این فوتبال چسبانده، یک مجموعه را زیر سوال می‌برد. این آقا از کنار اسم استقلال حرف‌هایی می‌زند که خودش را بزرگ کند و تا اینجا به هدفش رسیده است، اما به‌زودی چهره آنها برای مردم رو خواهد شد.

* نظر امیر قلعه‌نویی در مورد جدایی تو چه بود؟

من به امیر قلعه‌نویی احترام می‌گذارم، چون او سرمربی‌ام بوده و از صمیم قلب برای استقلال و مجموعه‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم. از بهرام افشارزاده و اعضای هیات‌مدیره هم ممنون هستم که خیلی تلاش می‌کنند تا این باشگاه به موفقیت برسد، ولی این افراد چسبیده به آنها برای بزرگ شدن اهدافی دارند که امیدوارم هرچه زودتر از این باشگاه مردمی بروند و برنگردند.

* گفته می‌شد یکی از دلایل جدایی محمد قاضی پیوستن رضا عنایتی به استقلال است، واقعا چنین موضوعی صحت دارد؟

اولا که این حرف را افرادی مثل نظری‌جویباری می‌زنند که هیچ اطلاعی از این فوتبال ندارند. او خودش را پشت این حرف‌ها قایم می‌کند. من با رضا عنایتی دوست هستم و باعث افتخارم است که به استقلال می‌آید. به او هم خیلی احترام می‌گذارم و برایش در این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم، اما همین رضا عنایتی عزیز هفته پیش که از مسافرت برگشت، بلافاصله علیه نظری‌جویباری موضع گرفت و حرف‌هایی زد که در رسانه‌ها منعکس شد. من این موضوع را به مردم واگذار می‌کنم تا آنها قضاوت کنند، ولی باز هم تاکید می‌کنم که عنایتی از دوستان صمیمی من است و امیدوارم در استقلال موفق باشد. از تمام بازیکنان تیم هم تشکر می‌کنم، به‌خصوص از تک‌تک اعضای کادر فنی که پشت من ایستادند و در گلزنی‌ها، مصدومیت‌ها، ناراحتی‌ها و شادی‌ها کنار من بودند. از هواداران استقلال هم ممنون هستم و تا آخر عمرم روزهای خوبم را در کنار آنها فراموش نمی‌کنم. من آدم نمک‌نشناسی نیستم و می‌دانم مردم در این یک‌سال و نیم چقدر به من محبت کردند. الان هم با ناراحتی از استقلال جدا شدم، ولی خوبی‌های هواداران استقلال و طرفداران این تیم در ذهن من باقی می‌ماند.

* ظاهرا از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتی؟

آنها با مدیربرنامه‌های من صحبت کرده بودند، ولی تصمیم آخر را خودم گرفتم. جا دارد از حمید درخشان هم تشکر کنم و از مسوولان باشگاه پدیده تشکر کنم که به من لطف داشتند. علیرضا مرزبان چندین‌بار پیگیر من بود، ولی شرایط به شکلی پیش رفت که نمی‌توانستم به پدیده بروم.

* حضور در فولاد را چطور می‌بینی؟

فولاد تیمی است که سال‌های ابتدایی فوتبالم را از آنجا شروع کردم و به نوعی مدیون هوادارانش هستم. این تیم امسال در آسیا حضور دارد و وقتی از من خواستند به آنها کمک کنم، دریغ نکردم. امیدوارم بتوانم مهره موثری باشم.

* اسماعیل شریفات هم در فولاد حضور دارد و در خط حمله‌ای استقلالی در آنجا بازی می‌کند.

فولاد بازیکن بزرگ و خوبی دارد و از مجموعه‌ای بسیار قوی برخوردار است. مسوولان باشگاه فولاد آنقدر باشخصیت و خوب هستند که وقتی به من پیشنهاد دادند، درنگ نکردم، چون آنها به فکر جیب خودشان نیستند و مثل برخی‌ها خودشان را پشت دیگران قایم نمی‌کنند. آنها به فکر موفقیت فولاد و مردم خوزستان هستند. من هم سابقه کار با این تیم را داشتم و از این مجموعه به خوبی شناخت داشتم، به همین خاطر نیازی نیست کسی بگوید من بعدها ممکن است پشت‌سر فولادی‌ها حرف بزنم، چون قبلا آنها را به خوبی شناخته‌ام.

* صحبت پایانی محمد قاضی چیست؟

در این یک سال و نیم که در استقلال بودم، هم تجربیات خوبی کسب کردم و هم خیلی‌ها را شناختم. باز هم از هیات‌مدیره استقلال، امیر قلعه‌نویی و افشارزاده تشکر می‌کنم و امیدوارم هواداران استقلال روزهای خوبی را داشته باشند و شادی آنها را هر روز بیش از پیش ببینم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.