قائم مقام وزیرکشور گفت: در کابینه دولت یازدهم نگاه فراجناحی حاکم بوده و از تمام طیف ها و جناح ها، افرادی در دولت حضور دارند و به همین ترتیب، مدیریت های پایین دستی شکل گرفته است.

دولت یازدهم با نگاه فراجناحی از تمام طیف ها و گروه ها استفاده کرده است

به گزارش ایرنا، 'حسینعلی امیری' عصر چهارشنبه در جمع مشاوران امور روحانیت استانداران سراسر کشور در قم افزود: نگاه جناحی به افراد بدون در نظر گرفتن تجربه ها و تخصص های آنها باعث وارد آمدن ضربه های بسیاری به کشور می شود.

وی ادامه داد: استانداران با چنین نگاهی، برای فعالیت و اجرای برنامه های دولت، نیازمند بهره مندی از تجربیات و مشورت تمامی نخبگان، کارشناسان و صاحبنظران هستند و در این میان علما و روحانیون می توانند بهترین آرا و نظرات و تحلیل های واقعی از مسائل را ارایه دهند.

وی گفت: در این رابطه دولت یازدهم به دنبال برقراری تعامل و ارتباط دوسویه با روحانیت و حوزه های علمیه است.

امیری افزود: روحانیت سرمایه عظیمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نفوذ روحانیت در جامعه، مساله ای انکارناپذیر است و بدون تردید غفلت از این سرمایه عظیم و ارزنده، به ضرر خواهد بود.

وی با بیان اینکه استانداران تمام راهبردها و امور اجرایی در عرصه های مختلف را برعهده دارند و نماینده عالی دولت در استانها بشمار می روند، اظهار داشت: استانداران با توجه به جایگاهی که دارند، نیازمند ارتباط و تعامل با نخبگان و صاحبنظران در حوزه های مختلف بوده و نمی توانند نگاه بخشی به مسائل داشته باشند.

امیری با بیان اینکه راهبرد اصلی در انقلاب اسلامی، جمهوریت و اسلامیت است، خاطر نشان کرد: روحانیت و حوزه های علمیه، راهبرد اسلامیت نظام را تبیین کرده و عهده دار است و باید آموزه های دینی و اسلامی را در جامعه تحکیم و تثبیت کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت با توجه به نفوذ در جامعه و اعتمادی که مردم به ایشان دارند، نقش بسیار برجسته ای در همه عرصه ها دارند، گفت: مبارزه فرهنگی با واگرایی خانوادگی، مقابله نرم با افراطی گری های سیاسی، مسوولیت پذیر کردن گروههای اجتماعی، آموزش های دینی و اجتماعی، ترویج فرهنگ خودکنترلی، رعایت اخلاق و ادب و ... از مهمترین نقش ها و عملکردهای روحانیون در جامعه هستند.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، برای مشاوران امور روحانیت استانداران پست و جایگاه سازمانی تعریف می شود، اظهار داشت: ورود به کارهای اجرایی یکی از آسیب های این جایگاه بوده و این عزیزان باید تلاش کنند قداست و شرافت آن را به خوبی حفظ و حراست کنند.

وی در پایان بر ضرورت رعایت بی قید و شرط قانون به عنوان محور در تصمیم گیری ها تاکید کرد و گفت: مشاوران امور روحانیت استانداران باید ضمن رعایت اصول رازداری و صداقت، اجتناب از سیاسی کاری، میانه روی و دوراندیشی، اصل حاکمیت قانون را در ارتباط میان مردم و دولت مدنظر قرار دهند.

اجلاس مشاوران امور روحانیت استانداران سراسر کشور از امروز در قم آغاز شده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

مشاوران امور روحانیت استانداران کشور فردا (پنجشنبه) نیز با جمعی از علما و مراجع عظام تقلید از جمله حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی و علوی گرگانی، همچنین آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه و حجج اسلام و المسلمین شهرستانی و فاضل لنکرانی دیدار می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.