قدس آنلاین-اراک:استاندار مرکزی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک بر پیگیری جدی مصوبات این کارگروه تأکید کرد

فرصت 6 ماهه برای شناسایی و تعیین تکلیف صنوف آلاینده اراک

به گزارش قدس آنلاین از اراک،مقیمی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک که در محل استانداری برگزار شد، گفت: برای کاهش آلودگی هوای شهر اراک، اجرای مصوبات این کارگروه باید با جدیت دنبال شود.

مقیمی استاندار مرکزی با بیان اینکه تا اول تیرماه سال آینده صنوف مزاحم و آلاینده باید تعیین تکلیف و ساماندهی شوند، اظهار کرد: بنا بر مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوا مقرر شده بود که  ظرف مدت شش ماه صنوف آلاینده در سطح شهر اراک شناسایی و تعیین تکلیف شوند که  سه ماه دیگر به این مدت اضافه می شود.

وی بیان کرد: بعنوان دولت وظیفه داریم که تمام امور را طبق قانون انجام دهیم و در صورت نیاز ساماندهی کنیم و اگر کسی خلاف قانون عمل کرد در وهله اول برای اصلاح به او مهلت دهیم و در مرحله بعد به مراجع قضایی معرفی نمائیم.

مقیمی تصریح کرد: هدف ما از اجرای این طرح بستن واحدهای آلاینده و از دست دادن شغل مردم نیست بلکه  ما خواستار کاهش آلودگی هوای شهر اراک و رفع آلایندگی صنوف مزاحم در سطح این شهر می باشیم که این واحدها باید طی این مهلت داده شده نسبت به تطبیق با شرایط غیر آلایندگی اقدام نمایند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه کارگاه های ضایعات آهن و دیگر فلزات بخش مهمی از آلودگی شهر اراک را شامل می شوند، ابراز کرد: باید با برنامه ریزی هدفمند ترتیبی اتخاذ شود تا این واحدها از محدوده حریم مسکونی شهر خارج شده و با جانمایی مناسب آلایندگی آنها به حداقل برسد.      

مقیمی با بیان اینکه در صورت مدیریت صحیح و تفکیک و جداسازی مناسب، ضایعات می توانند بدون آلودگی به منبعی برای درآمدزایی نیز تبدیل شوند، افزود: یکی از معضلات کشور ما کمبود آهن قراضه(ذوبی) به عنوان ماده اصلی واحدهای تولیدی است که در صورت استفاده صحیح می تواند برای صاحبان این حرفه درآمدزایی نیز داشته باشد.    

مقیمی با تأکید بر اینکه باید به این موضوع با دید علمی و صنعتی نگاه کنیم، افزود: افزایش بهره وری از مواد زاید یکی از اهداف تأکید شده در اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.        
وی به آلایندگی شرکت ایرالکو و بازدید سرزده ایشان از این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از مشکلات این شرکت در ارتباط با آلایندگی هوا، با استفاده از روش ها و فناوری های نوین و استفاده از فکر مهندسین  قابل حل می باشد.   
مقیمی  گفت: اقداماتیکه در پالایشگاه امام خمینی(ره) و نیروگاه شازند در راستای کاهش آلودگی هوا انجام شد نقش مؤثری در این امر داشت.

 گفتنی است در این جلسه شیوه نامه کمیته علمی کارگروه کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک به تصویب رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.