قدس آنلاینـ سمانه بامشاد: معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: لازم است دانش آموزان و دانشجویان با مراجعه به سایت شهرداری تهران و پرداخت 75هزار تومان از تسهیلات 150 هزار تومانی کارت بلیط بهره‌مند شوند.

تخفیف 50 درصدی به دانش آموزان و دانشجویان برای خرید کارت بلیط الکترونیک

به گزارش خبرنگار ما علیرضا سانیانی در نشست خبری "کارت بلیط الکترونیک تخصص دار ویژه دانش آموزان و دانشجویان" که امروز در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، برگزار شد با اعلام این خبرگفت: دانش آموزان و دانشجویان با دریافت کارت بلیط می‌توانند از تخفیف 50 درصدی در حمل ونقل عمومی، اعم از مترو و اتوبوس بهره‌مند شوند و ظرف سه روز کارت‌بلیط‌ خود را از پست تحویل بگیرند.

 وی در ادامه گفت: بانک شهر تلاش می‌کرد که در قالب کیف پول به ارائه خدمت بین دانشجویان و دانش آموزان بپردازد اما در حال حاضر کارت بلیط ‌های دانش آموزان و دانشجویان در شبکه‌ حمل و نقل تهران و شبکه شتاب بانکی عمل می‌کند.

 وی در ادامه با اشاره به پیشینه پروژه کارت بلیطادامه داد:: سال 87 مطالعات این کارتها آغاز شد و در آن زمان یک کارت در مترو به شهروندان خدمات ارائه می‌داد و قرار شد کارتی تولید شود که بتواند به شهروندان در همه‌ حوزه‌ها خدمت رسانی کند.

 یک میلیون و 600 هزار کارت در دست مردم بوده  و می‌توانند از این کارت‌ها در مترو و اتوبوس استفاده کنند، البته کمیته امداد برخی از صندوق صدقات خود رابه  این کارتها متصل کرده است.. اکنون به عنوان نمونه  اتوبوس‌های شهر "اسلامشهر" و "پاکدشت به این سامانه متصل شده است.

 سانیانی در ادامه گفت: ما تلاش کرده‌ایم کارت شهروندی تهران را طراحی کنیم.کاربرد این کارت بیشتر بودهو بانک مرکزی از آن به عنوانکیف پول یاد می کند.د.

 وی افزود: علاوه بر بانک شهر ،بانک تجارت و ملی نیزنیز با ما تفاهم نامه‌ای امضاء کردند و در حال ارائه کارت شهروندی به مشتریان هستند..

 معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبات موجود دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند تا پایان اسفند ماه برای دریافت کارت بلیط الکترونیک (کارت مهر شهر) می توانند ثبت‌نام کنند و اگر تا پایان سال مبلغی داخل کارت باقی بماند قصد داریم با دریافت مجوزی انتقال این مبلغ را به سال آینده محقق کنیم. .

این کارت به اقشاری مانند خانواده‌ها و همسرا شهدا، مددجویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد و دانشجویان و دانش آموزان تعلق می‌گیر م.

سانیانی ادامه داد: ما انجمن های دانش آموزی صحبت کردیم ولی همین که برای مطرح کردن ان امدیم طرح تصویب شده بود بنابر این اگر شورای شهر موافقت کند این پول را مرحله به مرحله بگیریریم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    3 0
    از کجا میشه این کارت را خریداری کرد؟؟؟؟
  • سید عباس IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    من سوم دبیرستان هستم و من شامل این کارت الکترونیکی میشم