عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد موضوع حذف بیمه از اضافه کار، نظر مجلس قطعا به نفع کارمندان دولت خواهد بود.

نماینده مجلس: نظر مجلس در باره حذف بیمه از اضافه کار به نفع کارمندان دولت خواهد بود

حسینعلی حاجی دلیگانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استفساریه این موضوع در مجلس مطرح است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار اظهار کرد: استفساریه در باره حذف بیمه از اضافه کار کارمندان مشمول بیمه تامین اجتماعی، هنوز به صحن مجلس شورای اسلامی نیامده است اما قطعا نظر مجلس در این زمینه به نفع کارمندان دولت خواهد بود.

نمایندگان مجلس در چند ماه اخیر بارها از بررسی استفساریه ای برای روشن شدن موضوع کسرحق بیمه از اضافه کاری کارمندان دولت در مجلس خبر داده اند.

بسیاری از کارکنان دولت مشمول بیمه تامین اجتماعی که شرایط بازنشستگی را دارند برای تصمیم گیری در باره بازنشستگی خود در انتظار این استفساریه هستند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس پیشتر در باره بخشنامه کسر حق بیمه از اضافه کاری کارمندان دولت، گفته بود: که این بخشنامه با عنوان شفاف سازی توسط دولت صادر شده است در حالیکه تنها مجلس می تواند برای رفع ابهام، استفساریه ارائه دهد که این اقدام انجام خواهد شد.

محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به بررسی این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: چندی پیش از سوی معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور بخشنامه ای صادر شد که به موجب آن کسر حق بیمه از فوق العاده اضافه کار کارمندان مشترک صندوق تامین اجتماعی شاغل در دستگاه های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری غیر مجاز اعلام شد.

سعیدی افزود: با توجه به ضرورت رفع ابهام، قرار شد طرح استفساریه ای پیرامون رفع ابهام از موضوع کسر حق بیمه از اضافه کاری حقوق کارمندان دولت از سوی کمیسیون اجتماعی به مجلس ارائه تا این مهم تعیین تکلیف شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: بر این اساس طرح استفساریه کسر حق بیمه از اضافه کاری حقوق کارمندان دولت در کمیسیون اجتماعی به امضای بیش از 10 نفر از نمایندگان رسید.

با وجود گذشت حدود دو ماه از این اظهارات، کارکنان دولت که با اجرای بخشنامه عدم کسر بیمه از اضافه کار به میزان قابل توجهی مستمری بازنشستگی شان کاهش می یابد، همچنان در انتطار روشن شدن این موضوع هستند.

بخشنامه 5271/93/200 جانشین توسعه مدیریت و سرمایه انسانی معاونت نظارت و راهبردی رییس جمهوری ابلاع شده در 17تیر ماه که از شهریور ماه اجرا شده است به علت حذف اضافه کاری از کسورات ایام بازنشستگی کارمندان دولت تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی سبب کاهش 30 تا 50 درصدی حقوق آنان در هنگام بازنشستگی می شود در حالی که سال ها این کسورات را پرداخته اند، زیرا حقوق بازنشستگی در این صندوق براساس پرداختی های دوسال آخر محاسبه می شود.

در این بخشنامه اشاره ای به چگونگی بازگرداندن حق بیمه ای که کارکنان دولت در دوران خدمت خود بابت اضافه کارشان پرداخت کرده اند و یا تاثیر آن در مقرری بازنشستگی نشده است.

مدیران سازمان تامین اجتماعی همچنان تاکید دارند که باید اضافه کار افراد مشمول بیمه این سازمان از سوی دستگاههای مختلف پرداخت شود.

دیوان عدالت اداری در دو هفته گذشته بخشنامه جانشین توسعه مدیریت و سرمایه انسانی معاونت نظارت و راهبردی رییس جمهوری را تایید کرد اما برخی کارشناسان حقوقی معتقدند که رای دیوان در مورد شکایت مطرح شده است و قانونگذار باید در این باره تصمیم نهایی را بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.