گروه هنر- تکتم بهاردوست - عبدالسلام، یک مهاجر افغان است که همراه دخترش مرونا در یک کارگاه مشغول به کار و زندگی است. عشقی در راه است، عشق صابر به مرونا، عشقی که فرجامش را هیچ‌کس نمی‌داند، ...

نقش درگیرم کرد، مشکل روحی پیدا کردم

 نه صابر، نه مرونا و نه حتی عبدالسلام....این خلاصه داستان فیلم «چند متر مکعب عشق» به نویسندگی و کارگردانی جمشید محمودی است که این روزها بر پرده سینما هاست. با ساعد سهیلی، بازیگر نقش صابر به گفت و گو نشسته ایم که می خوانید.

 

  در خصوص حضورتان در این پروژه و نقش صابر بگویید.

-  مثل بقیه کارها فیلمنامه را برایم فرستادند، وقتی مطالعه کردم خیلی از قصه خوشم آمد، یک فیلمنامه ساده و روان که نمی شد براحتی  ازآن گذشت، زاویه دید کارگردان واقعاً قابل تحسین بود.با تمام وجود از بازی در این فیلم راضی هستم.لحظه لحظه این فیلم برایم بسیار سخت، ولی لذت بخش بود.محصولی که شما الان شاهد آن هستید زاییده فکرچند جوان با استعداد بود، آدم های جوانی که قصدشان ساختن یک فیلم آبرومند بود.

 

 چگونه به شخصیت صابر رسیدید و با نقش ارتباط برقرار کردید؟

-  فیلمنامه براساس داستان واقعی نوشته شده بود. یک داستان عاشقانه با پتانسیل بالا. طبیعی بود که وقتی خودم را جای آنها می گذاشتم، همه فضای تلخ و شیرین آن جلوی چشمم می آمد و همین روند مسؤولیت سنگینی را برایم ایجاد می کرد و نمی توانستم بسادگی از این اتفاقات بگذرم .صابر برایم نقش وسوسه کننده و شخصیت بسیار دوست داشتنی بود و حتی می خواهم بگویم به خودم خیلی نزدیک بود و وقتی خودم را در آن موقعیت قرار دادم، توانستم بخوبی به روابط میان آدمهای داستان برسم.

 

  کارگردان برای رسیدن به این نقش چقدر به شما کمک کرد؟

- همیشه کارگردان بزرگ ترین کمک دهنده است و با کنترل درست کارگردان است که بازیگر می تواند جلو دوربین قرار بگیرد.من هم در این فیلم مثل هر کار دیگری قبل از پلان خیلی با کارگردان صحبت می کردم و با تمرین جلو دوربین قرار می گرفتم. من به همراه حسیبا و کارگردان جلسات زیادی را با هم داشتیم. آقای محمودی حساسیت زیادی روی دیالوگ ها داشت.در کل بگویم لحظات خیلی خوبی را با هم داشتیم.

 

  از بازیگر مقابلتان بگویید.ظاهراً ایشان برای اولین بار بود که جلو دوربین قرار          می گرفت.

- بله.ولی واقعاً تمام تلاشش را کرد. حسیبا ابراهیمی با اینکه بازیگر تازه کاری بود، ولی بسیار با استعداد بود و خیلی خوب توانست از پس نقش بربیاید به شکلی که من تمام مدت سعی می کردم که بتوانم خودم را به بازی او برسانم و جلو او کم نیاورم. بااینکه این نقش برایم کلی دردسر داشت و حتی یکسری مشکلات روحی بابت این نقش پیدا کردم با این همه اما از بازی دراین فیلم خیلی راضیم و برای نقش هیچ چیز کم نگذاشتم.

 

  مشکلات روحی ؟

- بله ! در فیلمی که احساسات نقش مهمی در شکل گیری آن دارد، باید انرژی زیادی گذاشت و ایفای این نقش برای من هم مشکلات زیادی را به همراه داشت، چون خارج شدن از قالب این نقش واقعاً برایم سخت بود.

 

  برای رسیدن به فرهنگ افغانستان مطالعه و تحقیق خاصی هم داشتید؟

- همه ما کم و بیش با مشکلات این گونه آدم ها آشنا هستیم، دیگر اینکه من نقش یک ایرانی را ایفا می کردم واحتیاجی به تحقیق چندانی نبود، فیلمنامه به اندازه کافی گویا بود و نیازم را برآورده می کرد؛ البته این را هم بگویم که همراهي حسيبا ابراهيمي به عنوان يك بازيگر خوب افغاني هم سهم زيادي در موفقيت فيلم و ارتباط برقرار کردن من با مهاجران افغانی داشت. من توانستم براحتي با او ارتباط بگيرم تا به يك تعامل مشترك برسيم و سكانس ها به همان نحوه اي كه                                   مي خواهيم در بيايد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.