"شیخ نعیم قاسم" معاون دبیر کل حزب الله لبنان ضمن تبریک میلاد باسعادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) ریشه بحران جنگ طایفه ای را تشریح کرد.

 استفاده استیجاری از گروهک های تروریستی راهکار غرب است/ صهیونیست ها اگر به فکر حماقت بیفتند ما آماده مبارزه هستیم

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در برنامه گفتگوی ویژه خبری 18 دیماه ضمن تبریک میلاد باسعادت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع)در خصوص ریشه بحران جنگ طایفه ای اظهار داشت: ما باید همیشه به دنبال این باشیم که چه کسی از این اختلافات موجود نفی می برد؟آمریکایی ها؛چراکه اندیشه آن ها تجزیه کشورهای مسلمان است از این وضعیت سود می برند و این اختلافات تجزیه را برای آن ها آسان تر می کند.


ریشه تکفیر خود آمریکا، صهیونیسم و کشورهای عرب خلیج فارس هستند
 
وی اضافه کرد:وقتی صهیونیسم نتوانست مقاومت را شکست دهد و معادله آمریکا در منطقه را تغییر دهد به حربه دیگری یعنی دخالت در کشورهای منطقه و سوریه متوسل شد و برای تفرقه بین مسلمانان اقدام کرد.
 
شیخ نعیم قاسم با بیان این که ریشه این تکفیر خود آمریکا،صهیونیسم و کشورهای عرب خلیج فارس هستند،اظهار داشت: کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هستند که در این آسیاب آب می ریزند.

درباره همکاری اعراب با تکفیری ها و تفاهم آنها با یکدیگر گفت: اگر از صهیونیست ها صحبت کنیم هدف آن ها اشغال کشورها و قانونمند جلوه دادن این اشغال است تا بتوانند به کل جهان دست اندازی کنند؛مریکا نیز وضعیت مشخصی دارد این کشور کشوری مستکبر است که می خواهد در تمام جهان تسلط داشته باشد.
 
وی با بیان این که خاورمیانه جدید یعنی بازیابی مناطق جغرافیایی برای حضور رژیم صهیونیستی تصریح کرد: منافع دولت های مسبب در این است که آمریکا از آن ها حمایت کند وقتی عده ای برای جنگ به افغانستان رفتند برای همکاری با آمریکا و جنگ با شوروی با دلارهای اعراب خلیج فارس و سلاح های آمریکا بین خود یک تبادل خدمات ایجاد کردند لذا این اتفاقات به پوشش آمریکا نیز نیازمند بود.   
 
شیخ نعیم قاسم ادامه داد: سرویس اطلاعاتی غرب نیز به آن ها ایجاد ورود داد و با ایجاد بحران سوریه با نظارت آمریکا و مرتجعین عرب خلیج فارس این اتفاقات به سوریه منتقل شد.
 
معاون دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: ما در برابر یک طرح آمریکایی صهیونیستی تکفیری هستیم که از هم مجزا نیستند.
 
وی درخصوص معرفی تروریست ها به عنوان تفکری اسلامی در رسانه های غرب گفت: کشورها و رسانه های غربی از هر جریانی در منطقه که بتواند به طرح صهیونیست ها کمک کند حمایت می کنند.   

 
شیخ نعیم قاسم ادامه داد: اگر در سوریه 200 هزار نفر بمیرند یا 4 میلیون آواره شوند برای آن ها اهمیتی ندارد چون هزینه اش را مردم سوریه پرداخت می کنند لذا آن ها فکر می کنند داعش می تواند قدرت منطقه را تغییر دهد.

استفاده نیابتی و استیجاری از گروهک های تروریستی راهکار غرب است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با ابراز اطمینان از اینکه مردم لبنان،سوریه و عراق پای این مقاومت ایستاده اند،تصریح کرد: اما غرب از این ابزار و عناصر خود برای پیشرفت اهداف خود استفاده می کند؛لذا استفاده نیابتی و استیجاری از گروهک های تروریستی راهکار غرب است اما در نهایت وضعیت به نفع مقاومت خواهد بود.
 
وی درخصوص این که برای مقابله با اسلام هراسی چه باید کرد،اظهار داشت: افرادی که دیروز در فرانسه عده ای را کشتند چه کسانی بودند؛ این افراد خود فرانسوی ها هستند که در سال 2008 به آن ها اتهام زدند و یکی از آن ها مزدور به عراق فرستاده است اگر این تروریسم فرانسوی است و بین شما زندگی می کند چرا به او اجازه این قبیل اقدامات را دادید.

شیخ نعیم قاسم بیان کرد: من یک موضوع مهمی را می خواهم توضیح دهم و آن این که افرادی که فرانسوی ها را کشتند این افراد خود نیز فرانسوی هستند،چون تابعیت این کشور را دارند در سال 2008 به این ها اتهاماتی وارد شد؛مانند فرستادن مزدور به عراق که از طرف دادگاه فرانسه به سه سال زندان محکوم شدند،اما این حکم اجرا نشد.

وی ادامه داد:سوالی که این جا مطرح است این است که چرا به این افراد اجازه دادند و از آن ها حمایت کردند؛زیرا آن ها فکر می کردند که این تروریست ها به آن ها خدمت می کنند و منافع آن ها را انجام می دهند،لذا فضا را برای آن ها مساعد کردند تا برای رفتن به سوریه و عراق آماده باشند و به آن ها گذرنامه دادند.
 
معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود: خود منافقینی که در فرانسه هستند خوب می دانند که این تروریست ها بارها مردم را کشته اند اما با این اوصاف باز از آن ها حمایت می کنند که این حمایت ها به خودشان برمی گردد و این که چرا برای آن ها بستر لازم را فراهم کردند. 
 
غربی ها خود تروریست ها را پرورش دادند

وی تصریح کرد: ما کاملا مخالفیم که می گویند افرادی که این اتفاق را ایجاد کردند مسلماند، این ها مسلمان نیستند چرا که اسلام مخالف قتل و غارت و کشتار بی گناهان است و ما بارها گفته این که این ها از دین خارج شده اند غربی ها خود تروریست ها را پرورش داده و برای آن ها یک پوشش اسلامی ایجاد کردند که هیچ ربطی به اسلام ندارد.
 
شیخ نعیم قاسم در ادامه بیان کرد: همه ملت ها حتی آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس منافع خود را دارند آن ها حب جاه و عطش به تسلط دارند وقتی با هم حرکت می کردند فکر می کردند که این تکفیری ها در سوریه می جنگند و هنگامی که وظیفه خود را انجام دادند به حاشیه می روند یا کشته می شوند آن ها تصور می کردند جنگ در سوریه سه ماه بیشتر نخواهد بود اما آن چه که اتفاق افتاد مقاومت مردم و نظام مردم سالار سوریه در مقابل آن ها و فشار غربی ها بود.
 
معاون دبیر کل حزب الله لبنان اذعان داشت: سوریه از سوی محور مقاومت ایران، حزب الله و حتی گروه بریک مورد حمایت قرار گرفت نظام سوریه در حدود چهار سال است که مقاومت کرده و در این مدت کشورهای بی شماری به سوریه تروریست گسیل کردند و نمی خواستند رقیب داشته باشند حتی رهبر النصره در همان آغاز از سوی بغدادی وظیفه داشت که در سوریه بجنگد اما پس از مدتی گفت چرا هنگامی که من کار می کنم میوه ها آن را به ابوبکر البغدادی بدهم و به همین علت اختلاف پیش آمد که موجب تعارض و کشتار بین آن ها شد که من فکر می کنم این اختلافات و تعارضات ادامه دار است.
 
بین داعش و حامیان آن ها اختلاف پیش آمده است

وی گفت: بین داعش و حامیان آن ها مانند عربستان نیز معلوم است که اختلاف پیش آمده و هر کسی ساز خودش را می زند.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: وظیفه علمای اسلام برای در کانون قرار گرفتن موضوع مجدد فلسطین این است که باید با یک نگاه واقع بینانه به مسئله نگاه بکنیم الان یک حمله ای علیه مسلمین صورت گرفته است اما در ایران اسلامی یک دولت اسلامی قوی شکل گرفته که غربی آن را خطری برای خود می دانند از تبعات بیداری اسلامی شکستی است که حزب الله لبنان در سال های 2000 و 2006 به صیونیست ها وارد کردند و بعد از آن مقاومت مسلحانه جان تازه ای گرفت.
 
معاون دبیر کل حزب الله لبنان بیان داشت: غزه سه جنگ با صهیونیست انجام داد و پایداری کرد،شما می بینید که توطئه ها روز به روز برای مسلمین بیشتر شده و به همین دلیل مسئولیت اندیشمندان مسلمان و زنان و مردان این است که اسلام ناب محمدی را تشریح کنند اسلام دین رحمت است و نمی خواهد به زور کسی را مسلمان کند.
 
لزوم تقویت محور مقاومت 

وی اظهار داشت: این ها اهدافی است که ایران اسلامی به خوبی شناسانده است و مورد دوم این که روز به روز محور مقاومت تقویت شود و سوم این که در برابر تکفیری ها به صورت فکری و عملی ایستادگی شود و چهارم تاکید بر وحدت مسلمین پنجم این که در دستاوردهایمان موضوع مقاومت فلسطین را در اولویت قرار دهیم. 
 
حزب الله قدرت گرفته است

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: علی رغم همه فشارها فراموش نکنید که بیداری اسلامی گام های مهمی را برداشته و این راه باید ادامه پیدا کند آن ها می خواهند نگذارند این راه ادامه پیدا کند ؛آن ها کارهایی انجام می دهند اما به خدا توکل ندارند پیروزی برای ماست ما به خدا توکل داریم و من اطمینان می دهم که نیروی حزب الله نسبت به سال های 2000 و 2006 از لحاظ کمیت و کیفیت و ابزارها امروز خیلی بهتر است نسبت به نیروهای صهیونیستی حزب الله قدرت گرفته و صهیونیست ها اگر بخواهند دوباره حمله کنند مطمئن باشند که شکستشان سنگین تر خواهد بود.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به این که حزب الله در سوریه قوی تر شده است و تجربیات بسیار خوبی را کسب کرده گفت: اگر صهیونیست ها فکر می کنند که حزب الله ضعیف شده است در اشتباه به سر می برند.
 
علی رغم همه فشارها بیداری اسلامی گام های مهمی را برداشته است

وی با اشاره به این که قدرت حزب الله ضعیف نشده است خاطر نشان کرد: حزب الله بازدارندگی خودش را دارد.
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به این که اگر صهیونیست ها تصور می کنند که قدرت حزب الله کم شده چرا به ادامه حماقت های خود نمی پردازند بیان کرد: خوشبختانه روز به روز شاهد پیشرفت های بیشتر سوریه هستیم به گونه ای که حزب الله هم نیز روز به روز قوی تر می شود.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این که صهیونیست ها اگر به فکر حماقت بیفتند ما آماده مبارزه هستیم،اظهار داشت: اکنون صهیونیست ها در شرایطی نیستند که جنگ علیه لبنان انجام دهند زیرا آن ها بازتاب های فجیعانه اعمال خود را به خوبی می دانند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا آمریکا ضدحزب الله است گفت:حزب الله مخالف صهیونیست ها و طرح های آمریکا است به طوری که هیچ گاه آمریکا دوست حزب الله نخواهد بود.
 
تکفیری ها پای خود را از گلیمشان بیشتر دراز کرده اند 

شیخ نعیم قاسم با اشاره به این که تکفیری ها پای خود را از گلیمشان بیشتر دراز کرده اند،ادامه داد: آمریکا به این فکر است که چگونه باید با تروریست ها برخورد کند.
 
معاون دبیر کل حزب الله لبنان با بیان این که تروریست از سوی آمریکا مورد پرورش قرار گرفته است افزود: آمریکا درصدد است تا این هیولای چند سر را کنترل کند.
 
وی با اشاره به بمباران های مناطق مختلف سوریه و عراق گفت: مناطق مختلف سوریه و عراق بر علیه داعش بمباران می شوند.
 
شیخ نعیم قاسم با بیان این که آمریکا به دنبال برقراری موازنه ای به نفع خود است افزود: آمریکا نمی خواهد داعش از بین برود.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید براینکه ما با این پدیده شوم مقابله می کنیم،افزود: ما در برابر تکفیری ها و خشونت می ایستیم.
 
آمریکا نمی خواهد تکفیری ها از خط قرمزشان عبور کنند

وی با اشاره به اینکه آن ها بارها به لبنان تجاوز کرده اند و ما نیز در مقابل آن ها مقاومت کرده ایم ادامه داد: آمریکا نمی خواهد تکفیری های افراطی را از بین ببرد،به طوری که آمریکا نمی خواهد آن ها از خط قرمزشان عبور کنند. 
 
شیخ نعیم قاسم با بیان این که بین ما و آمریکا هیچ گونه ارتباطی نیست،افزود: آمریکا برای اهداف خود با تروریسم می جنگد. 
 
معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما شاهدان واقعی میدان هستیم و در نهایت پیروز خواهیم شد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آینده نبرد میان محور مقاومت و محور سلطه را چگونه ارزیابی می کنید ادامه داد: اوضاع شمال آفریقا مخصوصا در لیبی بسیار سخت است.
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به این که اکنون در شمال آفریقا نظم، انضباط و مقررات حاکم نیست اظهار داشت: فساد در بروکراسی شمال آفریقا بسیار زیاد است.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که عده ای نمی خواهند در لیبی امنیت مستقر شود،افزود: چالش های زیادی وجود دارد به طوری که انقلاب ها با آن ها دست و پنجه نرم می کند.
 
تروریسم را به جان بیداری های اسلامی انداخته اند

وی با بیان این که تروریسم را به جان بیداری های اسلامی انداخته اند افزود: باید به خود ملت ها رجوع کنیم که چگونه می خواهند در برابر این پدیده عمل کنند.
 
شیخ نعیم قاسم با بیان این که اوضاع در خاورمیانه متفاوت است بیان کرد: در عراق مردم مقاومت می کنند و توانسته اند به موفقیت های خوبی دست یابند.
 
معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به همدلی و یکپارچگی مردم حول محور مقاومت خاطر نشان کرد: قدرت تکفیری ها کم شده است.
 
وی با اشاره به این که اوضاع در شمال آفریقا این گونه نیست و باید صبر پیشه کرد افزود: باید ببینیم مردم چه تصمیمی می گیرند به طوری که ان شالله افق بهتری در پیش روی آن ها قرار خواهد گرفت. 
 
شیخ نعیم قاسم در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه برای دفاع از مردم بحرین چه باید کرد گفت: ملتی مثل مردم بحرین نخواهیم دید زیرا آن ها با جنب و جوش های مسالمت آمیز و شفافی روبه رو هستند.
 
مرتجعین عرب علیه ملت بحرین توطئه کرده اند

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با بیان این که کشورهای بزرگ و برخی از مرتجعین عرب خلیج فارس علیه ملت بحرین توطئه کرده اند خاطر نشان کرد: آن ها از رژیم آل خلیفه حمایت می کنند این در حالی است که آل خلیفه اهل مذاکره نیست.
 
وی با اشاره به این که همه ملت بحرین بهپا خواسته اند،گفت: دبیر کل وفاق اسلامی به زندان رفت این در حالی است که جهان غرب سکوت کرده و حرفی نمی زند.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید براینکه مردم بحرین مظلوم هستند،ادامه داد: آن ها با پایداری و استقامت در راه رسیدن به اهدافشان تلاش می کنند.
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به صحبت های بان کی مون در راستای پایداری مردم بحرین ادامه داد: ان شالله شاهد مواضع بیشتر جهان عرب باشیم.
 
وی در پاسخ به سوال پایانی مجری برنامه مبنی براینکه چرا در مجلس اتفاق نظری پیرامون رئیس جمهور در لبنان صورت نگرفته است افزود: انتخاب رئیس جمهور در لبنان زمان می برد به طوری که اوضاع در لبنان هنوز پخته نشده است.
 
توافق میان دو گروه حاکم بر لبنان پیرامون رئیس جمهور سخت است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که میان دو گروه در لبنان اختلاف نظر وجود دارد خاطر نشان کرد: ما ژنرال میشل اون را انتخاب کرده ایم این در حالی است که آن ها کس دیگری را برگزیدند بنابراین توافق دو گروه در این مرحله سخت است.
 
شیخ نعیم قاسم درپایان با بیان اینکه لبنان چند ماه بدون رئیس جمهور به سرخواهد برد،خاطر نشان کرد: باید منتظر گذشت زمان باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.