تهیه کننده انیمیشن «رستم و سهراب» گفت: سینمای ما به انیمیشن اعتقاد ندارد و یکی دیگر از دلایل تعویق چندباره اکران فیلم این است که در کشور از سینمای کودک حمایتی صورت نمی‌گیرد، اما تا دلان بخواهد شعار زیاد است که انیمیشن ملی باید پیشرفت کند.

سینمای ما به انیمیشن اعتقاد ندارد/«رستم و سهراب» تمامی فاکتورهای یک انیمیشن بین‌المللی را دارد

داریوش دالوند تهیه‌کننده فیلم سینمایی انیمیشن «رستم و سهراب» که به تازگی اکران عمومی شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره اکران این فیلم گفت: تولید این اثر سینمایی انیمیشن پنج سال به طول انجامیده است و حدود یک سال و نیم است که اکران آن به تعویق می‌افتد و دلیل این تعویق این است که در عرصه اکران مدیر اقدام‌کننده و قاطعی نداریم، به گونه‌ای که اکران در داخل کشور به یک موضوع شانسی تبدیل شده است.

وی افزود: سینمای ما به انیمیشن اعتقاد ندارد و یکی دیگر از دلایل تعویق چندباره اکران این فیلم این است که در کشور از سینمای کودک حمایتی صورت نمی‌گیرد، اما تا دلان بخواهد شعار زیاد است که انیمیشن ملی باید پیشرفت کند و اینطور می‌شود که سینمای انیمیشن ایران در گِل باقی می‌ماند.

دالوند با اشاره به فیلم رستم و سهراب تأکید کرد: این فیلم، فیلمی است که تماشاچی را به خود جلب می‌کند و تمامی فاکتورهای استاندارد یک انیمیشن بالاتر از سطح بین‌الملل را دارد.

وی عنوان کرد: من نمی‌دانم متولی حمایت سینمای کودک و نوجوان و انیمیشن چه کسی است. آیا ما باید انیمیشن دورانداختنی بسازیم؟ ما روی این فیلم بسیار کار کردیم ولی دریغ از اینکه در مرحله اکران پایش می‌لنگد.

دالوند گفت: کسانی که فیلم 300 را ساختند گویی به مجموعه‌های فرهنگی خط می‌دهند و انگار نه انگار که فیلم «رستم و سهراب» کار دست جوانان همین مملکت است و برای ما هم جای سوال است که چرا انقدر با تاخیر فیلم اکران شد.

وی تأکید کرد: واقعیت این است که جمله‌ای تحت عنوان حمایت از سینمای کودک و نوجوان وجود خارجی ندارد، اما اگر دارد جایی نمانده که من در آنجا را زده باشم و جواب منفی نگرفته باشم.

این تهیه‌کننده سینما خاطرنشان کرد: من نمی دانم سینمای ما چه مؤلفه‌هایی لازم دارد، آیا باید از کره ماه مؤلفه برای این سینما بیاید؟ در این دوران که پتو، کیف، کتاب و حتی کاغذ دیواری‌های اتاق بچه‌های ما نقش باربی، مرد عنکبوتی و سوپرمن شده است، آیا نباید ما فیلمی با موضوع رستم و سهراب که حکایت همین مملکت است در سینماها نشان دهیم؟

دالوند با بیان اینکه انیمیشن سینمایی رستم و سهراب برگردانده شده به زبان امروزی جوانان است، گفت: ما یک بار در گروه استقلال یک بار هم در گروه آفریقا قرارداد بستیم، اما به هر دلیلی اکران این فیلم به تعویق افتاد ولی الان راضی هستیم در گروه آزاد اکران شود چون اگر فیلمی خوب باشد این چیزها مهم نیست البته در تلاش هستیم تا مجدداً با گروه سینما استقلال قرارداد ببندیم.

بنابر این گزارش، مؤسسه فیلمیران پخش فیلم سینمایی انیمیشن رستم و سهراب را برعهده دارد که از روز چهارشنبه 17 دی ماه اکران عمومی آن در سینماهای کشور اآغاز شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.