دو تن از کارشناسان برجسته علوم اقتصادی کشورمان از کمپین'آری به تولید ملی'به منظور حمایت از تولیدات داخلی و فراهم کردن بستر توسعه صادارت غیرنفتی حمایت کردند.

روستا:همگی باید در قبال تولید ملی مسوولیت پذیر باشیم/ توفیق: مبارزه با بیکاری جوانان در گرو خرید کالاهای ایرانی

 به گزارش قدس آنلاین عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس مسایل اقتصادی در گفت و گو با ایرنا، ضمن اعلام حمایت از کمپین آری به تولید ملی، مسوولیت پذیری و ایفای نقش صحیح تمام دست اندرکاران حوزه اقتصاد کشور و همچنین آحاد مردم را در موفقیت این کمپین ملی بسیار تاثیرگذار دانست.

احمد روستا افزود: کمپین آری به تولید ملی به عنوان یک حرکت برنامه ریزی شده و برنامه جامع برای گرایش مردم به مصرف محصولات ایرانی، زمانی می تواند به موفقیت دست یابد که در حد شعار و حرکت نمادین متوقف نشود و در عین واقع بینی به فرهنگ توام با عمل همراه باشد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران، پاسخگویی به نیازهای مردمی از سوی تولیدکنندگان کالاهای ایرانی را در راستای موفقیت کمپین'آری به تولید ملی'مورد توجه قرار داد و گفت: تشویق مردم برای خرید اجناس ایرانی به میزان جدیت تولیدکننده ایرانی در بالا بردن کیفیت کالاهای تولیدی به منظور پاسخگویی به نیازها و جلب اعتماد مردم بستگی دارد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه، عوامل فراگیر شدن فرهنگ استفاده از کالاهای ساخت داخل بصورت زنجیره وار و تنگاتنگ با یکدیگر در ارتباط می باشند، تصریح کرد: من معتقدم صرف کمپین و برنامه های تبلیغاتی به اهداف دست پیدا نمی کنیم مگر اینکه زیر ساخت ها و پیش نیازها فراهم شده و محصولات تولید شده به نیازهای جامعه پاسخگو باشد.

این کارشناس برجسته علم بازاریابی کشورمان در بخش دیگری از اظهارت خود با اشاره به اینکه گاهی ما پدیده های مناسب را در زمان نامناسب معرفی می کنیم، گفت: اگر ما بتوانیم محصولات و ایده های خوب را در زمان مناسب عرضه کنیم به طور قطع به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.

روستا با اشاره به وجود تحریم های اقتصادی و تحریم کشورمان از سوی بیگانگان، گفت: هنگامی که بخش اقتصاد کشور با چنین محدودیت هایی روبرو می شود اگر حس ملی مردم خوب تقویت شود می تواند اثربخش باشد.

این کارشناس اقتصادی کشورمان در عین حال نقش دولتمردان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی را در توجه دادن مردم به استفاده از کالاهای ایرانی مهم ارزیابی کرد و گفت: تولیدکنندگان بخش صنعت و خدمات کشور باید در این شرایط خودشان را به بهترین شکل ممکن معرفی کنند.

دیگر استاد دانشگاه و کارشناس مسایل اقتصادی نیز در گفت و گو با ایرنا، ضمن اعلام حمایت از کمپین آری به تولید ملی، اقدامات این کمپین را در توجه جامعه به اهمیت تولید ملی، مهم و تاثیرگذار ارزیابی کرد.

فیروز توفیق اظهار داشت: تا به حال جمع کثیری از کارشناسان و اساتید اقتصاد دانشگاه های کشور حمایت خود را از کمپین آری به تولید ملی اعلام کرده اند.

وی با اشاره به قابلیت رقابت اندک برخی از تولیدات داخلی کشور با محصولات مشابه خارجی در عین حال، یکی از نیازها و دغدغه های موجود خانواده ها را رفع معضل اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: خلق فرصت های شغلی تنها در صورت حمایت و تقویت از تولیدات داخلی امکان پذیر است.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: چنانچه می خواهیم مشکل انباشته بیکاری جوانان رفع شود باید مسوولانه تر به تولیدات داخل توجه و نظارت کنیم.

این استاد دانشگاه در ادامه، خرید تولیدات ملی را یک ضرورت و جهش لازم به منظور خروج از رکود ارزیابی و تصریح کرد: مردم به طور حتم می توانند با خرید و استفاده از کالاهای ایرانی موجبات دلگرمی تولیدکنندگان را فراهم کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.