رییس بخش ضد تروریسم اتحادیه اروپا گفت که هیچ راه مسلم و قطعی برای جلوگیری از وقوع حملات تروریستی جدید مشابه حملات اخیر در پاریس وجود ندارد.

مقام امنیتی اتحادیه اروپا: توان جلوگیری از حملات تروریستی جدید را نداریم
 

' گیلز دی گرچوف' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ما نمی توانیم بگوییم که 100 درصد می توانیم از این گونه حملات تروریستی جلوگیری کنیم.

این مقام اتحادیه اروپا که با وزیران امنیتی اروپا، آمریکا و کانادا اخیرا در پاریس دیدار کرد، گفت: تهدیدها همچنان جدی است. گروه داعش اعلام کرده که می خواهد به اهدافی در غرب حمله کند.

اظهارات این مقام ضد تروریستی اتحادیه اروپا در حالی مطرح شد که به دنبال حضور گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و حملات هوایی ائتلاف به اصطلاح بین المللی علیه مواضع داعش، نگرانی هایی در مورد حملات احتمالی داعش در کشورهای غربی ایجاد شده بود.

داعش نیز بارها کشورهای غربی را به حمله تهدید کرده است. مقام های امنیتی غرب اعلام کرده اند نگران هستند شماری از شهروندان غربی که به سوریه و عراق می روند پس از آموزش توسط داعش بخواهند به شهرهای کشورهای غربی برای انجام حملات تروریستی بازگردند.این در حالی است که حملات اخیر در شهر پاریس نیز نشان داد که کشورهای غربی در جلوگیری از چنین حملاتی ناکام بوده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.