عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان آنکه همه امید خود را برای توسعه اقتصادی کشور به نتیجه مذاکرات گره نزده ایم، افزود: ما همواره روی ظرفیت ها و توانمندی های داخلی خود حساب باز کرده ایم.

توسعه اقتصادی کشور را تنها به نتیجه مذاکرات گره نزده ایم
 

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه نمی توان روی تعامل و همکاری دیگران حساب باز کرد، افزود: کشورهای اروپایی از اراده کافی برای حصول توافق جامع برخوردار نیستند و نگاه خود را به تصمیم آمریکا دوخته اند و آمریکا نیز تمایل چندانی برای باز کردن گره مذاکرات و دستیابی به توافق مطلوب نشان نمی دهد.

وی افزود: این در حالی است که امضای توافقنامه نه تنها تیم دمکرات را از خاطره شکست در انتخابات کنگره رهایی می بخشد بلکه با گشایش گره مذاکرات، شرایط پیروزی انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا نیز فراهم می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به هر حال مذاکرات هسته ای به لحظات پایانی خود رسیده است و کشورهای 1+5 باید دست به انتخاب بزنند اما پیش بینی ها از حصول یک توافق سیاسی میان دو طرف حکایت دارد.

این نماینده مجلس؛ رسیدن به تفاهم سیاسی را بی شباهت به تمدید توافق ژنو ندانسته و افزود: با توجه به اینکه تمدید توافق ژنو پیچیدگی های خاص خود را دارد، همه طرف ها بر روی تفاهم سیاسی در مذاکرات کار می کنند.

وی با بیان اینکه ایران منتظر توافقی است که بتواند تحریم ها را از سر راه اقتصاد کشور بردارد، افزود: در عین حال باید نسخه تجویز شده رهبر معظم انقلاب برای توسعه فعالیت اقتصادی و رونق کارخانجات کشور در شرایط تحریم یا همان اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کنیم.

قادری افزود: البته در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات و لغو تحریم ها، گشایش هایی در اقتصاد کشور ایجاد می شود، امکان فروش نفت و استفاده از ظرفیت های بانکی و مالی خارجی افزایش یافته و در نهایت سبب رشد و توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

وی درخصوص دلایل تمدید مذاکرات نیز گفت: با توجه به محدودیت زمان و عدم امکان دستیابی به توافق جامع و کامل در مدت تعیین شده، مذاکره کنندگان برای تحقق توافق سیاسی و نهایی کردن توافق جامع زمان مورد نظر را تمدید کردند.

مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 که از سه شنبه هفته گذشته با حضور وزیران خارجه و معاونان و کارشناسان این کشورها در وین شروع شده بود روز سه شنبه گذشته مهلت مذاکرات را برای یک دوره هفت ماهه دیگر تمدید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.