حمله چندی پیش تروریستها به یک مجله فرانسوی را شنیده‌اید. آن تروریستها کشته شدند. داعش هم بلافاصله پس از آن حمله، پیامی مبنی بر پذیرش مسؤولیت این حمله داد، ...

خوابهای آشفته آمریکا برای یمن!

زیرا یکی دو روز پیش از آن واقعه کاریکاتوری از ابوبکر البغدادی در مجله مذکور منتشر شده بود. اما این نشریه درگذشته کاریکاتورهای موهنی نیز از پیامبر اسلام(ص) منتشر کرده بود. کاملاً واضح بود که لااقل در ظاهر این عکس العمل پس از چاپ تصاویر البغدادی و مرتبط با آن رخ داده و اما جریانی در غرب این اتفاق را به یک بهانه تمام عیار برای حمله به مسلمانان و باورهای ایشان بدل کرد.

«شارلی ابدو» یک نشریه معمولی با تیراژی اندک و در برخی شماره‌ها دو سه هزار جلدی بود، اما پس از این اتفاق گردانندگان آن مدعی شده‌اند به خاطر مبارزه با تروریسم و افراطی گری یک شماره ویژه شامل کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر(ص) را با تیراژ 3 میلیون نسخه منتشر می‌کنند. عده‌ای کمپین را «همه مسلمانان را بکشید» تشکیل داده‌اند. فرانسه که خود از آتش بیاران تقویت تروریستها در سوریه بوده، تظاهرات سران علیه تروریسم در پاریس به راه انداخته و «نتانیاهو» نیز در صف نخست این تظاهرات حاضر می‌شود. پس از نمایش مضحکی که در استرالیا با گروگانگیری یک کلاهبردار ایرانی که با عنوان روحانی و حامی داعش معرفی شد، این یک حرکت حساب شده دیگر برای هجوم به مسلمانان و اعتقادهای آنان است. جالب آنکه همیشه نیز این تروریستهای گروگانگیر در پایان این سناریوها کشته می‌شوند و عاقبت معلوم نمی‌شود چه کسی و چگونه و چرا آنان را وارد چنین ماجرایی کرده است!

در قصه پاریس اما حکایت کمی پیچیده‌تر است . گویی هر کدام از کشورهای غربی درصدد بهره‌برداری مطلوب خود از این نمایشنامه بوده و این ماجرا سری دراز دارد و به این زودی فروکش نخواهد کرد.

بسیاری از نشریات اروپایی اعلام کردند، پس از این در حمایت از نشریه «شارلی ابدو»، همان کاریکاتورها را باز نشر می‌کنند. شبکه بی بی سی هم اعلام کرد، قانون عدم نمایش این کاریکاتورها از شبکه بی بی سی، لغو شده و برای اولین بار آنها را نمایش داد. جالبترین بخش اما اقدام دیرهنگام رسانه‌های آمریکایی و اروپایی در نسبت دادن این تروریستها به کشور یمن بود! با آنکه داعش این اتفاق را تبریک گفته و مسؤولیت آن را پذیرفت، گروهی از رسانه‌های غربی مدعی شوند، تروریستهای مهاجم به نشریه فرانسوی، قبل مرگ به آنها زنگ زده و گفته‌اند از «القاعده یمن» دستور گرفته اند. کاملاً مشهود است که به سبب شدت گرفتن نفوذ جریان انصارا... در یمن که گرایشهای ضد سعودی، صهیونیستی و غربی دارد، آمریکا به دنبال راهی برای کشاندن پای ناتو و متحدانش به یمن و کنترل این کشور فقیر است، پیش از آنکه از کنترل خارج شود و البته چه راهی بهتر از آنکه قاتلان این واقعه خونین که همه را متأثر کرده، یمنی باشند!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.