نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران گفت: خاک حاصلخیز در زندگی و معیشت مردم نقش مهمی دارد و پایین آمدن کیفیت آن زندگی انسان ها را تهدید می کند.

نماینده سازمان ملل در ایران: افت کیفیت خاک زندگی مردم را تهدید می کند

به گزارش ایرنا 'گری لوییس' عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری اسفراین در استان خراسان شمالی گفت: این مشکل محدود به ایران نیست و در کل آسیا و منطقه خاورمیانه، تغییرات اقلیمی بر زندگی و معیشت مردم تاثیرات نامطلوبی گذاشته است.

وی افزود: دفتر عمران سازمان ملل قصد دارد با یاری دولت جمهوری اسلامی ایران برنامه هایی را به منظور کاستن از مشکلات به اجرا بگذارد که محور اصلی آن بر دو بخش حفاظت از آب و معکوس کردن روند بیابان زایی متمرکز است.

وی با اشاره به اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن در 126 هزار هکتار از بیابان های اسفراین گفت: امروز اینجاییم تا نتیجه یک همکاری خوب بین سازمان ملل و مردم و دولت ایران برای پرداختن به این مشکلات را شاهد باشیم.

لوییس افزود: خطر بزرگی پیش روی ماست که در نتیجه نحوه نادرست مدیریت آب، زمین های ما روز به روز بیشتر نشست کرده، فرو رفته و خشک می شوند و سطح سفره های آب زیرزمینی در بسیاری از نقاط در حال پایین رفتن است.

نماینده دفتر برنامه عمران سازمان ملل گفت: امیدواریم پروژه ای که در این بخش از استان خراسان شمالی آغاز و اجرایی شده ادامه پیدا کند و به خوشبختی و حیات مردم کمک کند.

طرح بین المللی ترسیب کربن از اردیبهشت امسال با همکاری سازمان جنگلها و برنامه عمران سازمان ملل متحد در سطح 126 هزار هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان اسفراین در جنوب استان خراسان شمالی اجرایی شده است.

ترسیب کربن به روند ذخیره کربن موجود در هوا در خاک و گیاهان گفته می شود. این روند با ذخیره کربن از هوا باعث می شود که از میزان کربن که گازی گلخانه ای است کاسته شده و به بهبود کیفیت هوا کمک می کند.

شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب بجنورد واقع است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.