قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از طرح انتقال آب های سطحی تبریز پس از تصفیه به دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این طرح که بخشی از اعتبارات آن از محل بودجه های ستاد احیای دریاچه ارومیه تامین شده هم اکنون در مرحله معرفی پیمانکاراست.

سالانه 200 میلیون متر مکعب آب های سطحی تبریز پس از تصفیه به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در همایش مدیریت پسماند و صنعت سبز در تبریز، تصریح کرد: مدیریت پسماند و موضوعات پیرامونی آن مساله‌ای نیست که از عهده یک نهاد و یا سازمان دولتی بر آید و این موضوع به دلیل گستردگی و اهمیت آن نیازمند مشارکت همگانی است.

وی، نقش مردم و تشکل های مردم نهاد را در این زمینه برجسته خواند و افزود: یک سازمان زمانی در ایفای وظایف و ماموریت های محوله موفق است که بتواند به نحو هوشمندانه از دیدگاه و ایده های صاحب نظران و مردم استفاده کند و سازمان پسماند شهری به طریق اولی باید از این ظرفیت استفاده کند.

پورمهدی درباره دریاچه ارومیه نیز تاکید کرد: این دریاچه به دست بشر خشک شده و باید به همت خود مردم هم احیا شود.

وی، حفر صدها حلقه چاه، ساخت پل میان‌گذر و احداث ده ها دستگاه سد آبی را از جمله عوامل خشک شدن دریاجه ارومیه بیان کرد و گفت: عزم دولت برای احیای این دریاچه جدی است و هم اکنون طرح ها و فعالیت های خوبی  درحال اجراست .

پورمهدی در این ارتباط از طرح انتقال آب های سطحی تبریز پس از تصفیه به دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: این طرح که بخشی از اعتبارات آن از محل بودجه های ستاد احیای دریاچه ارومیه تامین شده هم اکنون در مرحله معرفی پیمانکاراست.

با اجرای این طرح که به گفته وی می تواند پایدارترین منبع تامین آب دریاچه ارومیه باشد سالانه بیش از 200 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه وارد خواهد شد.

پورمهدی اضافه کرد: طبق عکس های ماهواره ای بیشترین آب انتقالی به سمت دریاچه ارومیه از آذربایجان شرقی بوده است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.