۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 260441

همزمان با نزدیک شدن به پایان سال و افزایش حجم خریدهای مردم و همچنین امور بانکی با دستور بانک مرکزی بانکداران به حالت آماده باش درآمدند.

آماده باش ۲۴ ساعته بانک‌ها برای شب عید

به گزارش  تسنیم، همه ساله و در تمام بخش ها با نزدیک شدن به دو ماه پایانی سال حجم فعالیت‌ها نسبت به سایر ایام به صورت چشم گیری افزایش می باید و این موضوع در زندگی مردم کاملاً ملموس است.

نقطه عطف تمام این مشغله‌های کاری و اجتماعی در پایان سال به نظام بانکی ختم می شود چراکه تقریباً برای تمام امور بانکی و خدماتی مردم خواه ناخواه باید به بانک‌ها مراجعه کنند. البته باتوجه به الکترونیکی شدن امور این مراجعات صرفاً به مراجعات حضوری ختم نمیشود و حجم فعالیت‌های غیرحضوری هم با تقاضای مردم بالا می رود.

تجربه سال‌های قبل نشان داده که بانک مرکزی برای جلوگیری از هرگونه اختلالی در فعالیت‌های بانکی با نزدیک شدن به ایام پایانی سال بانک‌ها را در حالت آماده باش قرار میدهد و تهمیدات لازم را برای جلوگیری از هرگونه اختلال و مشکل آماده می کند.

همانطور که ناصر حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی به خبرنگاران گفت، امسال هم تدابیر ویژه‌ای برای مقابله با اختلالات بانکی در شب عید فراهم شده است. وی می گوید: همه ساله تدابیر خاصی برای روزهای پایانی سال اتخاذ می شود البته ظرفیت سازی در طول سال در سیستم بانکی کشور انجام شده است.

به گفته وی برای ارایه خدمات بهتر در روز های پایانی سال تغییرات در طول اسفند ماه به حداقل می رسد به نحوی که هیچ کدام از سامانه ها تغییر نمی کند.

مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی همچنین گفت: همچنین قرار است کشیک 24 ساعته در طول اسفند ماه و روزهای اول عید در بانک ها برقرار شود تا در صورت بروز مشکل آنها رفع شوند.

وی در خصوص وضعیت تراکنش های بانکی در سال در جاری نیز اظهارداشت: شاپرک 12 میلیارد تراکنش را از ابتدای سال تا کنون رد کرده است.

به گزارش تسنیم، بانک مرکزی علاوه بر آماده باش به بانک‌ها از نظر خدمات کارتی و الکترونیکی همچنین برای رفع نیازهای نقدی مردم اقدام به توزیع اسکنان نو از طریق شعب منتخب بانکی خواهد کرد که در هفته های پایانی سال اسامی آنها را نیز منتشر می کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.