قدس آنلاین : رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته، نسبت تصدی‌گری دولت و بخش خصوصی بر عکس آنچه در ایران است، می‌باشد.

در اکثر کشورهای پیشرفته، نسبت تصدی‌گری دولت و بخش خصوصی بر عکس ایران است

به گزارش قدس آنلاین  از اصفهان، خسرو کساییان با اشاره به فعالیت‌های اتاق بازرگانی در راستای کمک به اقتصاد استان ، اظهارداشت: در حال حاضر سهم بخش خصوصی از اقتصاد تنها 20 درصد است که تقریبا کمترین میزان در میان کشورهای دنیا است.

وی اضافه کرد: یکی از تاکیداتی که بر روی توسعه بخش خصوصی در اقتصاد می‌شود این است که بخش خصوصی با هدف سودآوری فعالیت می‌کند تا دوام داشته باشد ولی متاسفانه در بخش دولتی سودآوری چندان مورد توجه نیست که این موضوع به ضرر منابع ملی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اعلام اینکه توسعه بخش خصوصی در شرایط فعلی به نفع استان و کشور خواهد بود تصریح کرد: فضای توسعه بخش خصوصی در استان باید بیش از پیش فراهم شود.

کساییان به فعالیت‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان نیز اشاره کرد و تاکید کرد: رئیس اتاق بازرگانی ایران در فروردین ماه امسال اظهار داشتند عملکرد شورای گفت‌وگوی استان اصفهان در سطح کشور قابل توجه بوده بطوریکه می‌توان از آن به عنوان الگو استفاده کرد.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم مشکلات جامعه صنعت و تولید استان را در این شورا پیگیری کنیم و به نقاط قابل قبولی دست یابیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.