آیت الله صافی گلپایگانی از شورای عالی و مدیریت حوزه درخواست کرد کتاب های «شرح باب حادی عشر» و «شرح تجرید» را دوباره کتاب های درسی حوزه قرار دهند و طلاب عزیز را ترغیب و تشویق کنند تا آنها را بخوانند.

درخواست یک مرجع تقلید برای بازگرداندن دو کتاب به متون درسی طلاب

این مرجع تقلید امروز در دیدار با استادان علم کلام حوزه علمیه قم، در سخنانی با اشاره به این‌که در زمان‌های گذشته طلاب و علما، کتاب‌های کلامی را می‌خواندند و از نظر عقاید اسلامی از کتب دیگر بی نیاز می‌شدند عنوان کرد: یکی از آن کتاب‌ها، شرح باب حادی عشر و دیگری کتاب شرح تجرید بود که از کتاب‌های درسی حوزه‌ها بودند و اکثر آقایان اهل علم آنها را با دقّت می‌خواندند ولی متأسفانه الان این کتاب‌ها در حوزه کمتر خوانده می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: از شورای عالی و مدیریت حوزه درخواست دارم که این دو کتاب را دوباره کتاب‌های درسی حوزه قرار دهند و طلاب عزیز را ترغیب و تشویق کنند تا آنها را بخوانند و از آنها از این دو کتاب امتحان گرفته شود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی یادآور شد: بحمدالله تعالی حوزه‌های ما کارهای خوب و مفید زیادی انجام می‌دهند و انتظار همه این است که بیشتر باید زحمت کشید و در این زمان حساس، به اسلام و مکتب خدمت کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به خدمات علمای سلف و با ذکر خاطراتی از مجاهدت‌های آنان توضیح داد: مرحوم آیت الله العظمی حائری و آیت الله العظمی بروجردی اعلی الله مقامهما، همیشه توصیه می‌کردند که طلاب عزیز با احادیث بیشتر آشنا شوند و از کتاب‌های حدیثی بیشتر استفاده کنند. حیف است امروز به بعضی دروس اهمیت زیادی بدهیم ولی کتاب‌های روایی ما مهجور باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.