وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در واکنش به انتشار خبری در برخی از رسانه ها به نقل از معاون بهداشت مبنی بر عدم موافقت کمیسیون تلفیق مجلس با عوارض سیگار اظهار داشت: مجلس در وضع مالیات و عوارض سیگار بسیار فعال عمل کرده است.

مجلس حکم مربوط به عوارض سیگار را به قانون دائمی تبدیل می کند
 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر «سید حسن هاشمی» افزود: اصولا عوارض مرتبط با سیگار در ردیف های بودجه قرار دارد و تاکنون در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار نگرفته است.

هاشمی ادامه داد: به عبارت دیگر مصوبه اخیر مجلس در طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، حکم مربوط به عوارض سیگار را به قانون دائمی تبدیل می کند و طبعا در چنین فرآیندی نیاز به درج حکم جدید در لایحه بودجه نیست.

وی افزود: بر همین اساس ردیف درآمدهای هزینه ای در اجرای ماده 38 الحاقی طرح یاد شده به تصویب کمیسیون تخصصی رسیده است و بنابراین خبر منتشر شده در این خصوص صحیح نیست.

به گزارش ایرنا دکتر « علی اکبر سیاری » معاون بهداشتی وزار ت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی شنبه این هفته در نشستی خبری اظهارداشت: استدلال نمایندگان برای مخالفت با افزایش مالیات سیگار در لایحه بودجه 94 قوی نیست، چرا که افزایش مالیات سیگار یک برنامه تائید شده از سوی سازمان جهانی بهداشت به شمار می رود.



**استمرار توفیقات به دست آمده در حوزه سلامت بدون حمایت مجلس میسر نمی شود

وزیر بهداشت در ادامه افزود: حمایت های موثر نمایندگان مجلس در تصویب قانون بودجه سال 93 و دائمی شدن احکام مرتبط با حوزه سلامت و تداوم این حرکت ارزشمند در بررسی بودجه سال 94 درخور تحسین و ستودنی است.

هاشمی تاکید کرد: بدون تردید استمرار توفیقات به دست آمده در حوزه سلامت بدون حمایت مجلس شورای اسلامی میسر نمی شود.

وی یادآور شد: مجلس علاوه بر عوارض سیگار در یکی دیگر از مصوبات طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارگروهی را با مسوولیت وزارت بهداشت مکلف به وضع عوارض برای کالاهای آسیب رسان به سلامت کرد که همه اینها نشان از توجه ویژه مجلس به سلامت مردم دارد.

هاشمی افزود: یکی از اقدامات و گام های ارزشمندی که دولت و مجلس در عرصه حقوق اجتماعی مردم برداشته است، پرداختن به سلامت مردم بوده است.

وی در ادامه افزود: حوزه سلامت حوزه ای است که بدون تفاوت در نگرشهای سیاسی، گروهی و جناحی به تفاهم ملی تبدیل شده است و همه بخش های حاکمیت فارغ از هر جناح و گرایشی در ایجاد این تفاهم ملی وحدت و اتفاق نظر دارند.

وی تصریح کرد: در هیچ دوره ای از مجلس به اندازه این دوره، از حوزه سلامت حمایت صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به رغم همه تلاشها و حمایت های موثری که دولت و مجلس از حوزه سلامت داشته است برای رسیدن به نقطه مطلوب که همان سیاست های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است، باید تلاش مضاعف و خستگی ناپذیری صورت گیرد.

هاشمی گفت: بخش های مهمی از سیاست های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در تامین منابع مالی پایدار حوزه سلامت با تدبیر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به قانون دائمی تبدیل شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.