قدس آنلاین-حسین زوارزاده: استاندار خراسان رضوی گفت: آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در خبری جدید اعلام کرد که جلسه تعیین تکلیف وظایف و فعالیت های مشهد 2017، که مشهد در آن سال پایتخت فرهنگی جهان اسلام است در مشهد با حضور دستگاه های مسئول برگزار می شود.

برگزاری جلسه مشهد 2017 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در مشهد

علیرضا رشیدیان صبح امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اعتباری بالغ بر 96 میلیارد تومان صرف پروژه های شهرداری مشهد شده است که در دهه فجر به بهره برداری می رسد و این دهه تنها نمادخدمت و فعالیت است چرا که در طول سال این خدمات ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد تشکر ویژه در خصوص پرداختن به پروژه خط 2 قطارشهری را دارم، با افتاح این خط قطارشهری مشکلات بسیاری درحوزه حمل و نقل و قطار شهری رفع می شود و امدیواریم عملیات اجرایی خط 3 قطارشهری هر چه زودتر انجام گردد.

رشیدیان اضافه کرد: معضل ترافیک و آلودگی هوا دو مشکل بزرگ شهر مشهد مخصوصا در نقاط مرکزی است که باید با تدبیر وبرنامه ریزی هر چه زودتر مورد اصلاح قرار گیرد تاشهروندان شهری بدون آلودگی را داشته باشند.

وی یادآور شد: کمبود پارکینگ از دیگر مشکلاتی است که در مشهد مشهود است و عدم وجود نیاز واقعی حمل و نقل عمومی سبب افزایش آلودگی هوا شده است به همین منظور تلاش های ویژه ای در جهت دریافت گازوئیل، بنزین و گوگرد استاندارد کردیم و موفق به کاهش 50 درصدی روزهای ناسالم مشهد شدیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: خوشحال هستم که شهردار مشهد به جای اینکه به فکر گل وگلدان شهر باشد به فکر افزایش فضای سبز و خدمات شهر بود و این حرکت جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: هیئت دولت در مشهد 10 میلیارد تومان اعتبار برای مشهد کنار گذشات، منتظر دریافت آن هستیم تا مشهد از آن به زودی بهره مند شود.

رشیدیان گفت: شهرداری مشهد باید توجه داشته باشد تا ساماندهی حاشیه این شهر سبب جذب جمعیت بیشتری نشود و مشهد متحمل خدمات بیشتری نباشد.

وی اضافه کرد: مبلغ 3 هزار میلیارد تومان درآمد سالانه زائرین در مشهد می شود که باید از آنبه بهتریننحو بهره مند شد، سالانه حدود 27 هزار میلیون زائر به مشهد می آیند و باید برای آنها برنامه های فرهنگی، اقتصادی و خدماتی داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.