قدس آنلاین یزد - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد داد یک مرکز تحقیقات فیبر نوری در دانشگاه یزد ایجاد شود

ایجاد مرکز تحقیقات فیبر نوری در دانشگاه یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، پیرو برگزاری موفقیت آمیز نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان فناوری اطلاعات استان در دانشگاه یزد ،دکتر محمود واعظی در جلسه شورای اداری استان پیشنهاد کرد یک مرکز با همکاری شرکت کابلهای مخابراتی شهید قندی و مرکز تحقیقات مخابرات ایران برای انجام تحقیقات و کسب فناوری های مرتبط با فیبر نوری تاسیس شود.

محمود واعظی افزود : پیشنهاد ما این است تا یک هماهنگی بین دانشگاه یزد، شرکت کابل شهید قندی یزد و شرکت مخابرات ایران ایجاد شود تا این مثلث بتواند تارهای فیبر نوری را تولید کنند.

وزیر ارتباطات خاطر نشان ساخت : این کار به طور قطع حرکت به سمت خودکفایی است و هم در ایران و هم کشورهای منطقه می‌توانیم نیاز به کابل فیبر نوری را تامین کنیم

وی تصریح کرد: اگر تولید اقتصادی و همه چیز بومی باشد علاوه بر اینکه می‌توانیم کشور را تامین کنیم می‌توانیم در خارج از کشور نیز بازار خوبی داشته باشیم.

رییس دانشگاه نیز با استقبال از این پیشنهاد بر اهمیت استراتژیک آن در شکل دهی آینده علم و فناوری استان تاکید کرد و از برنامه ریزی اولیه معاونت پژوهش و فنآوری این دانشگاه برای اجرایی شدن هرچه سریعتر این پیشنهاد خبر داد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.