شمار زیادی از مسلمانان با تجمع در نزدیکی پارلمان و نخست وزیری انگلیس در لندن، به انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامر گرامی اسلام (ص ) اعتراض کردند.

تظاهرات مسلمانان در لندن علیه انتشارکاریکاتور موهن توسط نشریه شارلی ابدو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا؛ منابع محلی انگلیس، تخمین می زنند که شمار مسلمانان در این تجمع اعتراضی که عصر روز یکشنبه در نزدیکی ساختمان 'ویت هال ' برگزار شد، بیش از یک هزار نفر بوده است.

تجمع کنندگان مسلمان ضمن سردادن شعارهایی، پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود 'برای پیامبر به پا خیزید'، 'ما پیامبر را دوست داریم '، 'پاپ : اگر به مادر کسی توهین کنید، ضربه خواهید خورد'.

سازمان دهندگان تظاهرات، ضمن محکوم کردن حمله افراد مسلح به دفتر نشریه شارلی ابدو، توهین این نشریه به ساخت پیامبر اکرم (ص) را اقدامی نادرست دانستندو آن را محکوم کردند.

نمایندگان تظاهرات کنندگان همچنین طوماری که به امضای یکصد هزار نفر از مسلمانان رسیده بود را تحویل دفتر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس دادند.

در این طومار اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پیامبر اسلام (ص) محکوم شده است.

سازمان دهندگان تظاهرات همچنین اقدام به توزیع اعلامیه هایی میان شرکت کنندگان کردند که در آنها عنوان شده است چاپ کاریکاتورهای کفرآمیز بیانگر این مساله است که عده ای از آزادی بیان برای توهین به شخصیت هایی استفاده می کنند که دیگران آنها را مقدس بشمار می آورند.

به گفته منابع انگلیسی این تظاهرات که توسط 'مجمع اقدام مسلمانان ' سازماندهی شده بود و برخی از شخصیت های مذهبی مسیحی نیز در آن شرکت داشتند به طور آرام برگزار شد .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.