معاون سازمان امور اجتماعی بهزیستی کشور گفت: سامانه رصد آسیب‌ها در بهزیستی کشور راه اندازی می‌شود.

سامانه رصد آسیب‌ها در بهزیستی کشور راه اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حبیب الله مسعودی فرید ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل سازمان بهزیستی خراسان رضوی برگزارشد، اظهار داشت: تحلیل آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار قرار بگیرد، پژوهش‌ها می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند زیرا  تمامی اقدامات ما باید پایه علمی داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از ملزومات ما داشتن سامانه رصد است و دائما حوزه آسیب های اجتماعی را رصد کنیم که بدین منطو چند ماهی است که در دفتر آسیب‌ها و معاونت اجتماعی این کار را دنبال کرده‌ایم که می‌شود موارد قابل رهگیری باشند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور تاکید کرد: در بحث مسکن مددجویان پیشرفت خوبی داشته‌ایم که اگر پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی را در نظر نگیریم سبب آسیب می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه آسیب‌های کلان کشوری نیز این مسئله بسیار اهمیت دارد که بتوانیم مبنای اقتصادی آنها را در نظر بگیریم، در هدفمندی یارانه‌ها باید توجه به دو دهک پائین جامعه باشد که سبب ایجاد عدالت در جامعه می‌شود، که اگر این رخداد صورت گیرد می‌توانیم بگوییم برون رفت در جامعه خوب بوده است.

مسعودی فرید بیان کرد: سه عرصه فرهنگ و اجتماع و اقتصادی باهم در رابطه‌ای بسیار تنگاتنگ هستند، در بحث توسعه این موضوع مطرح است که متوسط برای ما مهم نیست بلکه توسعه زمانی خوب است که فاصله‌ها کم شود و سیر صعودی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تحلیل‌ها ورصدهای استانی در دستور کار قرار می‌گیرد افزود: ما باید به سمت تحلیل‌ها و برنامه‌های استانی برویم، پژوهش‌های استانی ممکن است نیاز به هزینه زیادی نداشته باشد، همچنین آمادگی داریم پژوهش‌هایی را در این زمینه به دانشجویان واگذار کنیم.

وی گفت: شورای مشورتی در معاونت اجتماعی بهریستی ایجاد شده که و هر دفتری کمیته‌های فنی و تخصصی خود را در آن راه اندازی می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.