قدس آنلاین- تبریز: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکل ریزگردهای نمکی ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: در چنین شرایطی طبیعی است که شاهد خشک شدن یک سری از درختان باشیم.

خشک شدن برخی از درختان تبریز در نتیجه ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدتقی پاکزاد ظهر امروز در جلسه مشترک با مدیران سازمان پارکها و فضای سبز تبریز اظهار داشت: با وجود اینکه تبریز روزگاری نه چندان دور توسط باغ ها احاطه شده بود ولی متاسفانه هم اکنون شاهد آن وضعیت گذشته نیستیم.

پاکزاد با تاکید بر اینکه امروز شش های تبریز حذف شده است،  تصریح کرد: متاسفانه توازن بر هم ریخته میزان اکسیژن مصرف شده در تبریز بیشتر از توان این شهر است تبریز امروز محل تنفس ندارد.

وی افزود: در چنین شرایطی مشکل حشک شدن دریاچه ارومیه نیز بر شرایط قبلی افزوده شده و شرایط را بحرانی تر کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین یادآور شد: ریزگردهای ناشی از خشک شدن دریاچه و تاثیر آن بر پوشش گیاهی منطقه غیر قابل انکار است.

پاکزاد افزود: هر چند این ریزگردها باعث بحران سلامتی شهروندان می شود، در عین حال بحران پیش آمده برای فضای سبز ناشی از آن را نمی شود نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی گیاه رشد نمی کند، تصریح کرد: ذرات و ریزگردهای نمکی باعث بروز مشکلاتی خواهد شد که ضروری از هم اکنون تحقیقاتی برای کاهش این خطرات آغاز شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین اظهار داشت: هر قدر هم بحث های تبلیغاتی در مورد آغاز عملیات احیای دریاچه ارومیه مطرح باشد، چیزی که واضح است حداقل در چند سال آینده شاهد بر طرف شدن مشکل این دریاچه نخواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.