'فؤاد معصوم' رئیس جمهوری عراق با اشاره به ضرورت تلاش همه کشورها برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش، نبرد با این گروه تکفیری را در تمامی جبهه های نظامی، سیاسی، اقتصادی، فکری، فرهنگی و تربیتی خواستار شد .

رئیس جمهوری عراق: نبرد با داعش باید توسط تمامی کشورها و همه جانبه باشد

به گزارش پایگاه خبری ' الیوم السابع ' فؤاد معصوم که به قطر سفر کرده است، دیشب (چهارشنبه شب) در دیدار با سفرای خارجی در این کشور در دوحه، تاکید کرد: وحشیگری و رفتارهای غیر انسانی داعش تنها مربوط به عراقی ها و سوری ها نمی شود، بلکه این خطر همه را تهدید می کند .

ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: معصوم در دیدار با سفرای خارجی و همچنین سفرای کشورهای عربی در دوحه، از موضع گیری کشورهای دوست منطقه در حمایت از عراق و مقابله با داعش استقبال کرده و خواستار افزایش این حمایت ها و گسترش دامنه آن شده است.

رییس جمهوری عراق تصریح کرد: تروریسم یک آفت جهانی است و همه برای پیروز شدن بر آن باید همکاری کنند.

معصوم ادامه داد: سیاست خارجی عراق هم اکنون بر اصل برقراری روابط خوب و متوازن با همه بر اساس منافع عراق و منافع مشترک با دیگر کشورها استوار است .

در این دیدار سفرای خارجی نیز ابراز امیدواری کردند، عراقی ها بتوانند از این مراحل سخت بگذرند، تروریسم را نابود کرده و عراقی امن و با ثبات و شکوفا بسازند .

رئیس جمهوری عراق چهارشنبه (دیروز) راهی دوحه پایتخت قطر شد و در دیدار با 'تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی' امیر آن، درباره روابط دوجانبه و مقابله با تروریسم گفت و گو کرد.

وی در دیدار با امیر قطر گفت: تلاش های ما بر بازسازی ارتش و دستگاه های امنیتی متمرکز است و عراق در شرایط کنونی نیاز به نیروهای مردمی و پیشمرگ ها برای نابود کردن داعش دارد.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.