قدس آنلاین،الف.زمینی؛ توسل دوباره غرب به حربه تحریم، سکوت غرب در قتل 3 دانشجوی مسلمان و حیرت جهان از ثروت بانک های ایرانی؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "تخلف از توافق نامه ژنو" تا "خفقان غرب"

تخلف از توافق نامه ژنو

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "دم خروس غربی ها بار دیگر، از «شرکت ملی نفتکش ایران» بیرون زد"، در تیتر یک خود از "تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه ایرانیان" می نویسد.

"همشهری" نیز تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "توسل دوباره غرب به حربه تحریم"؛ تحریم علمی دانشجویان دانشگاه ماساچوست آمریکا و بازگشت دوباره شرکت ملی نفتکش به لیست تحریم ها، تحریم های جدیدی علیه ایرانیان می باشند.

"کیهان" از نقض مجدد توافق ژنو نوشت. در این روزنامه می خوانیم: "اتحادیه اروپا شرکت ملی نفت کش ایران را تحریم کرد"

روزنامه "عصرایرانیان" هم تحریم دوباره شرکت ملی نفتکش را "عهدشکنی اروپایی ها" و "تخلف از توافق نامه ژنو" دانست.

در همین راستا روزنامه "سیاست روز" نیز از آنچه آمریکا در مذاکرات هسته ای دنبال می کند، نوشت.

در این روزنامه که در مطلبی تحت عنوان:"تکرار تاریخ"؛ می خوانیم: "آمریکا پس از توافق بر سر کلیات به دنبال گرفتارسازی ایران در روند توافق برای جزئیات است در حالیکه به بهانه رسیدن به توافق و با استفاده از ابزارهای اقتصادی برای ماندن ایران پای میز مذاکره و هزینه بر ساختن ترک میز برای تهران، مطالبات اصلی خود را مطرح می سازند تا خواست نهایی خود یعنی تحقیرسازی و نمایش چهره شکست خورده از ملت ایران برای جهانیان را اجرایی نمایند."

***

حیرت جهان از ثروت بانک های ایرانی

بیزینس مانیتور گزارش داد: "سال 2014 ثروت بانک های ایرانی 40درصد افزایش یافته است." در همین راستا روزنامه "قدس" با بیان اینکه "رشد ثروت بانکهای ایران به 40درصد رسید" در یکی از تیترهای صفحه اول خود نوشت: "نرخ سود بانکی همچنان در حال افزایش!"

روزنامه "هفت صبح" نیز در تیتر یک خود به این موضوع اشاره دارد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "حیرت جهان از ثروت بانک های ایرانی"

***

خفقان غرب

حادثه تیراندازی به سه جوان مسلمان در چپل‌هیل در ایالت کارولینای شمالی با سکوت رسانه‌های غربی روبرو شد.

روزنامه "وطن امروز" در این خصوص نوشت: "سکوت غرب در قتل 3 دانشجوی مسلمان"

روزنامه "جوان" نیز با اشاره به سکوت رسانه ها و مقامات غربی در خصوص اسلام ستیزی در آمریکا؛ تیتری به این شرح داشت: "خفقان غرب"

"کیهان" هم بی اعتنایی به قتل 3 دانشجوی مسلمان را پرده دیگری از اسلام ستیزی آمریکا دانست.

روزنامه "کائنات" تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده است: "اعتراض مسلمانان آمریکا به بایکوت جنایت «چپل هیل»"

روزنامه "سیاست روز" هم در مطلبی تحت عنوان "هیاهو برای شارلی، حمایت از چپل هیل"؛ از تکرار دوگانگی رسانه ها و سیاستمداران غربی نوشت.

تیتر 3 روزنامه دیگر در این مورد به این شرح است:

جام جم: "اعتراض به تبعیض رسانه ای در غرب؛ قتل 3 مسلمان در سکوت"

ایران: "امریکا در شوک قتل سه دانشجوی مسلمان"

اطلاعات: "محکومیت گسترده قتل 3 دانشجوی مسلمان در کارولینای آمریکا"

گفتنی است کاربران شبکه‌های اجتماعی به بهانه کشته شدن سه جوان مسلمان در جنایت چپل‌هیل آمریکا ، سکوت رسانه‌های غرب را به باد انتقاد گرفته‌اند و با تصاویر و ادبیات متفاوت و متنوع، به سهم خود سکوت رسانه‌ای را شکسته‌اند.

 

در ادامه نگاهی داریم به صفحات اول برخی از روزنامه های امروز:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.