شبکه فرانس 24 چهارشنبه شب در گزارشی از تحولات لیبی گفت: ایتالیا از استقرار گروه تروریستی داعش در نزدیکی مرزهایش (در لیبی) هراس دارد.

فرانس 24: ایتالیا از استقرار گروه تروریستی داعش در لیبی هراس دارد

به گزارش ایرنا به نقل از فرانس 24، در حالی که شورای امنیت سازمان ملل عصر چهارشنبه برای بررسی اوضاع لیبی و فعالیت گروه تروریستی داعش در این کشور تشکیل جلسه داد، ایتالیا از استقرار گروه تروریستی داعش در فاصله 500 کیلومتری مرزهایش بیم دارد.

از سوی دیگر مصر نیز پس از اعدام 21 مسیحی مصری در خاک لیبی به دست داعش، به شدت از قدرت گرفتن این گروه تروریستی احساس نگرانی می کند.

در همین حال غربی ها با هرگونه مداخله نظامی علیه لیبی مخالفت کرده و خواستار راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران در این کشور هستند.

مقام های ایتالیایی که به شدت از ورود گسترده آوارگان لیبیایی به آن کشور نگرانند، خواهان تصمیم گیری فوری دراین باره هستند؛ مصر نیز با مشکل متقاعد کردن اتحادیه عرب برای موافقت با مداخله نظامی در لیبی رو به رو است.

«پائولو جنتیلونی» وزیر خارجه ایتالیا در چند روز گذشته ضمن به صدا درآوردن زنگ خطر اوضاع اضطراری در لیبی، از آمادگی کشورش برای جنگیدن علیه افراط گرایان وابسته به داعش (در لیبی) در صورت شکست گفت وگوها خبر داده بود.

جنتیلونی گفته بود، اوضاع لیبی که 200 مایل دریایی با سواحل ما فاصله دارد، تهدیدی برای صلح در ایتالیا محسوب می شود؛ اخبار نگران کننده ای درخصوص حضور داعش در «سیرت» رسیده است؛ بنابراین اگر میانجیگری (سازمان ملل) به نتیجه نرسد باید کار بیشتری انجام شود و ما با سازمان ملل آماده مبارزه در چارچوب مشروعیت بین المللی هستیم. 

زنگ خطر در لیبی سبب شد تا «متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا تشکیل یک نیروی حافظ صلح تحت حمایت سازمان ملل را به ریاست ایتالیا تسریع کند و از آمادگی کشورش برای ایفای نقش در لیبی خبر دهد. 

بدین ترتیب نخست وزیر ایتالیا می خواهد با اعمال فشار به جامعه بین المللی، گام دیگری برداشته شود و سازمان ملل را متقاعد به صدور مجوز و قطعنامه ای برای اعزام نیرو به لیبی کند. 

سفارت ایتالیا در طرابلس روز جمعه گذشته به دنبال پیشروی افراطگرایان وابسته به داعش، از اتباع خود در لیبی خواست هرچه سریعتر این کشور را ترک کنند. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.