بر اساس قانون معافیت از پرداخت سهم حق بیمه فعالان قرآنی توسط کارفرما و تأمین آن توسط دولت، مشکل بیمه فعالان قرآنی حل می‌شود و دیگر نیازی به تشکیل صندوق حمایت از فعالان قرآنی نخواهد بود.

مشکل بیمه فعالان قرآنی حل شد

به گزارش قدس آنلاین، در تبصره 3 قانون اصلاح ماده 5 «قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی» آمده است: مراکز دینی از قبیل مساجد و تکایا، حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها از پرداخت سهم کارفرما معاف بوده و سهم کارفرما از محل ماده 5 قانون تأمین می‌شود.

بر همین اساس حجت‌الاسلام «حسین کوششی» مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی کشور در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما، اظهار داشت: پس از قطع بیمه فعالان قرآنی مشکل بیمه این قشر از جامعه با مشکلاتی روبرو بود به طوری که حتی عضویت فعالان قرآنی در صندوق حمایت از هنرمندان نیز متوقف شد.

وی به تشکیل صندوق حمایت از فعالان قرآنی به صورت مجزا اشاره کرد و افزود: با تصویب این قانون که مقرر شد حق بیمه فعالان قرآنی را به جای کارفرما، دولت تأمین کند مشکل بیمه فعالان قرآنی نیز حل خواهد شد و حتی فکر می‌کنم دیگر نیازی به تشکیل صندوق مجزایی برای حمایت از فعالان قرآنی نباشد.

حجت‌الاسلام کوششی با تقدیر از این مصوبه مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: از مسئولان دولتی می‌خواهیم که در اجرای این قانون تعلل نکنند و با ابلاغ بخشنامه‌ای به استان‌های مختلف نسبت به بیمه فعالان قرآنی و حمایت از آنها حساس باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.