قدس آنلاین یزد - دبیر استان‎‎های منطقه 5 کشور و استاندار خراسان رضوی با اشاره به نشست استانداران منطقه با ریاست جمهوری، از تاکید بر تنظیم شند ملی آب شرق کشور در رابطه با مشکلات حوزه آب در این منطقه خبر داد.

رییس جمهور بر تنطیم سند آب منطقه شرق کشور تاکید کرده است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، علیرضا رشیدیان در نشست مشترک استانداران منطقه‎‎ی پنج کشور در یزد با اشاره  به دستور کار این جلسه در مورد طرح‎‎هاي مشترک اولویت ‏‏دار منطقه و پیشنهاد استانداری کرمان در مورد واگذاری وظایف قابل تفویض وزارتخانه‎‎ها به استانداری‎‌‌ها، گفت: تاکنون چهار نشست استانداران منطقه 5 کشور برگزار شده که در آنها ضمن بررسی مسائل مشترک بین استان‎‎های منطقه، ضرورت‎‎های منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین به موضوعات مطرح شده در نشست استانداران منطقه با رییس جمهوری اشاره و تصریح کرد : در این نشست ریاست جمهور به موضوع تفویض اختیارات به استانداران تاکید کردند و همچنین در رابطه با یادآوری مسائل امنیتی شرق کشور و رخدادهای کشورهای همسایه و نیز تحولات عراق و سوریه، خواستار تعامل استان‎‎های منطقه در این باره شدند.

وی افزود: ریاست جمهوری در این جلسه در رابطه با مشکلات حوزه آب خواستار تنظیم سند آب در شرق کشور و تعیین طرح‏‏های بلند مدت و میان مدت در این رابطه شدند و دستگاه‏‏های مربوطه را موظف به همکاری در این رابطه کردند.

رشیدیان گفت: در این نشست همچنین بر ظرفیت‌های توسعه منطقه‌ای مانند معدن، جهانگردی، پایانه‌ها از جمله پایانه چابهار و سرخس و غیره در استان‌های مختلف برای ایجاد تعامل بین کشورهای آسیای میانه، افعانستان، پاکستان و هندوستان نیز تاکید شد.

وی خاطر نشان ساخت: ریاست جمهوری در رابطه با ظرفیت‌های اقتصادی منطقه که می‌تواند موتور محرک شرق کشور باشد نیز دستوراتی دادند و در این رابطه اظهار کردند که در مورد ظرفیت‌های مشترک این استان‌ها هم‌‌پوشانی  و هم افزایی صورت گیرد و دولت نیز در این رابطه مشوق‌ها را تعریف و فراهم ‌کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: در همین رابطه نیز در تاریخ 9 دی امسال با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای داشتیم که در ارتباط با معافیت‌ها و مشوق‏‏های لازم برای سرمایه‌گذاران و مباحث دیگر اقتصادی مطرح و بررسی شد و مقرر گردید که این جلسه هر سه ماه یکبار با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار‌ شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.