رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات افغانستان باید توسط مردم این کشور و به صورت داخلی و بدون دخالت کشورهای خارجی حل و فصل شود.

مشکلات افغانستان باید بدون دخالت کشورهای خارجی حل و فصل شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر امروز در دیدار با نیکولاس هیسم نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان افزود: ایران و افغانستان مشترکات بسیاری دارند و ایران از وحدت در افغانستان حمایت می کند ضمن این که در 40 سال گذشته مهاجران زیادی به ایران آمدند و همیشه با برخورد مناسب مردم و دولت ایران مواجه بودند.

وی ادامه داد: تمامی کشورهایی که به نوعی دارای مرزهای مشترک با افغانستان هستند برای حل مشکلات این کشور آمادگی دارند.

ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود به بروز حرکت های تروریستی اشاره کرد و گفت: با ظهور داعش، بعضی گروه های تندرو به این گروه پیوسته اند.

وی ادامه داد: علیرغم مخالفت و مبارزه دولت افغانستان، با توجه به شرایط این کشور امکان ظهور تندروی ها و گروه های تندرو در این کشور فراهم شده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه به دنبال تحکیم وضعیت دولت قانونی در کشور افغانستان است.

**نقش ایران در پذیرش مهاجران افغانستانی ارزشمند است

نیکولاس هیسم نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان نیز در این دیدار گفت: از نظر سازمان ملل کشورهای ایران و افغانستان به لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دوستان خوبی برای یکدیگر هستند.

وی با یادآوری نقش ایران در انتخابات افغانستان که در سال گذشته برگزار شد نقش ایران برای حل مشکلات آن دوره (انتخابات افغانستان) و همچنین نقش ایران در مبارزه با مواد مخدر و پذیرفتن مهاجران افغانستانی را ارزشمند دانست.

نیکولاس هیسم نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان اضافه کرد: تنها باید از طریق گفت و گو و با کمک نیروهای افغانستان مشکلات این کشور حل شود و دولت جدید امکان برقراری گفت و گو و مذاکره را فراهم کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.