وزیرکشور بر ضرورت توجه به نظام برنامه ریزی جامع در کشور و نوع تفکر و رویکرد حاکم در نظام برنامه ای تاکید کرد و گفت: نبود تفکر در برنامه ها حلقه مفقوده در نظام برنامه ریزی کشور است.

حلقه مفقوده نظام برنامه ریزی کشور نبود تفکر است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز - سه شنبه - درهمایش «تمرکز زدایی و ساماندهی پایتخت» که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با اشاره به نوع تفکر و رویکرد حاکم در نظام برنامه ریزی در کشور افزود: بعد از انقلاب، برنامه ریزی ها کاملاً مهندسی شده بود و نگاه اقتصاددانان به کشور، نگاه بنگاه داری و در سطوح بالاتر، توجه به بازار مورد توجه قرار داشت.

وزیر کشور همچنین برنامه ریزی حاکم در کشور را « متمرکز» و رشد سازنده تمرکز در ابعاد نظامی، انتظامی، سیاسی واداری را مثبت ارزیابی کرد.

وی داشتن نگاه رویکردمدارانه برای حل مشکلات جمعیتی را یک ضرورت برشمرد.

وزیر کشور همچنین برون داد تمرکز در عرصه و پهنای جغرافیایی ایران را منجر به عدم تعادل و توازن درحوزه های فعالیتی و جمعیتی و نهایتاً موجب شکاف های منطقه ای و طبقاتی برشمرد.

رحمانی فضلی با تأکید بر ارایه راهکارهای مناسب برای حل مسایل در حوزه های بزرگ جمعیتی چون تهران گفت : از سال 64 توجه جدی صورت نگرفته است .

وزیرکشور حل مشکلات در شهر تهران را مستلزم صرف حداقل 15 سال زمان و انجام بررسی های کارشناسانه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ایجاد تغییر در باور حاکم مدیریت کلان کشور با توجه به قدرت و توان بالایی که مناطق جغرافیایی در کشور برای اداره خود و آن هم بدون توجه به منابع عمومی دارند، ضروری است .

رحمانی فضلی با بیان اینکه بیش از 15 استان کشورمان قدرت اداره خود را بدون توجه به منابع عمومی دارند، خاطرنشان کرد: تغییر در نظام ها که در راس آن نظام برنامه ریزی باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.