قدس آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران به اجرای طرح قرآنی تنزیل اشاره کرد و اظهارداشت: این طرح در شورای قرآنی استان اصفهان مصوب شده است.

جشنواره فرهنگی قرآنی «تنزیل» در اصفهان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، حجت الاسلام محمد قطبی در این باره افزود: این طرح قرآنی تنها به حفظ وصوت قرآن نیست بلکه آموزش مفاهیم قرآنی و استفاده از ظرفیت های قرآنی در بخش های مختلف است که عرصه جدیدی در فعالیت های قرآنی ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه طراحی جشنواره های استانی در برنامه ریزی و رشد  استعدادهای استان کمک می کند، اذعان داشت: برنامه ریزی جشنواره و مسابقات استانی سبب جذب ظرفیت ها و برنامه ریزی بهتر توسط مدیریت استان می شود و دستورالعمل کشوری وارد نمی شود.

 وی به آفرینش هنری در استان اشاره کرد و بیان داشت: استان اصفهان ظرفیت خوبی برای آفرینش هنری دارد  که در آفرینش هنری می تواند نقش موثری داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به استفاده از ظرفیت سایر سازمان ها در فعالیت های فرهنگی هنری تصریح کرد: با توجه به اینکه انجام فعالیت های هنری مربوط به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و حوزه هنری است تصویب در برنامه های راهبری استان برای کمک سایر بخش ها در این دسته از فعالیت ها فرصت برای همکاری را فراهم می کند.

وی با اشاره به میز اصفهان شناسی گفت: معرفی ظرفیت های استان اصفهان به گردشگران برنامه این طرح است که سهم موثری در انتقال مفاهیم دارد.

قطبی درباره انتقال مفاهیم اسلامی نیز گفت: اعزام هنرمندان به خارج از کشور و اجرای برنامه از فعالیت هایی است که برای انتقال فرهنگ و ارزش های اسلامی صورت می گیرد که اعزام خبرنگاران به کشورهای خارجی برای بهره گیری از فعالیت های رسانه های دیگر کشور ها در بخش های مختلف خبر، نشر و مواردی از این قبیل از ضرورت های انکار ناپذیر است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز اقامتی هنر در اصفهان گفت: مرکز اقامتی هنر در راستای آموزش به هنرمندان داخلی و آموزش به هنرمندان خارجی در اصفهان راه اندازی می شودکه نقش موثری در ارتقای سطح علمی هنرمندان وگسترش مفاهیم اسلامی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهارداشت: هنرمندان خارجی به اصفهان سفر می کنند و هنرهای اسلامی و ایرانی را می آموزند و هنرمندان ایرانی نیز می توانند از اساتید خارجی که در این مرکز دعوت می شوند نیز بهره ببرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.