معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون 88 هزار طرح صنعتی نیمه تمام با پیشرفت کاری یک تا 90 درصد در کشور وجود دارد.

معاون وزیر صنعت: 88 هزار طرح صنعتی نیمه تمام در کشور وجود دارد

به گزارش ایرنا دانش یزدی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید صنعت ، معدن و تجارت استان یزد افزود: اگر این طرحها در میان مدت به بهره برداری برسد زمینه اشتغال دو میلیون و 500 نفر فراهم می شود.

وی از فعالیت 84 هزار واحد صنعتی در بخش های مختلف در کشور خبر داد که برای بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

این مسوول اظهار داشت: امسال 270 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان صنایع در بخش های صنعتی ،معادن ، خدمات و کشاورزی پرداخت شد.

یزدی گفت: از مجموع اعتباراتی که امسال با پیگیری مستمر دولت پرداخته شده حدود 31 درصد آن فقط مربوط به سهم صنعت است و بقیه در سایر بخش ها اختصاص یافته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: دولت یازدهم بر خلاف گذشته به دنبال ارائه آمارهای دقیق و کارشناسانه و توجه عملی به صنعت و اشتغال کشور است.

یزدی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در بحث رسانه ها از مظلوم ترین دولت ها است اظهار داشت: باید اخبار و گزارش های فعالیت های این دولت بدون بزرگنمایی و بر اساس واقعیات منعکس شود .

وی گفت: نکته مهمی که در دولت همواره مورد تاکید بوده و همه مسوولان باید به آن توجه خاص داشته باشند ارائه آمار صحیح به مردم است.

معاون توسعه مدیریت ، منابع انسانی و امور استان های وزارت صنعت ، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: برنامه این دولت در بخش صنایع و امور مرتبط این است که تمامی برنامه ها علمی و کارشناسانه و قابل اجرا باشد و هیچ تعهدی برای دولت های آینده ایجاد نکند .

یزدی به وضعیت بخش صنعت ، معدن و تجارت در استان یزد اشاره و ضمن ستایش سخت کوشی ، ایمان و اخلاص مردمان این دیار گفت: هم اکنون سه هزار و 430 واحد صنعتی در یزد فعال هستند.

وی گفت: در مجموع چهار درصد اشتغال مولد و مفید کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت مربوط به استان یزد است.

وی افزود: یزدی ها با همدلی ، همکاری و برنامه ریزی در بخش های مختلف سرمشق دیگران و الگویی در کشور محسوب می شوند و این یک فرصت برای کار و فعالیت بیشتر است.

در این مراسم ضمن تشکر از محمدمهدی زارع ، محمدرضا علمدار یزدی به عنوان مدیرکل جدید صنعت ، معدن و تجارت استان یزد معرفی شد .

استان یزد با افزون بر سه هزار واحد صنعتی و معدنی در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.