۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 268623

رئیس شورای عالی استانهای کشور با انتقاد از عدم اجرایی شدن قوانین مربوط به پسماند، تصریح کرد: اگر ما به قانون اعتقاد داریم، باید قانونی عمل کنیم.

انتقاد از روند افزایش تولید زباله در کشور

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از مهر،غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استانهای کشور در نخستین همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت بازیافت  اظهار داشت: در سیستم پسماند باید اولویت بندی داشت و به این سوال اندیشید که آیا سرمایه گذاری در پسماند برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی دارد؟

وی با بیان اینکه اگر کسی آمادگی سرمایه گذاری در این حوزه را داشته باشد، آیا این همایش دستاوردی برای وی خواهد داشت، گفت: بخش خصوصی چقدر می تواند در موضوع بازیافت از تجارب جهانی و بهره برداری از برترین شیوه های ممکن به منظور کاهش هزینه ها و کاهش تولید زباله نقش آفرینی کند؟

رئیس شورای عالی استانهای کشور تصریح کرد: باید در کمیسیونهای تخصصی درخصوص وضعیت تولید زباله در کشور و اینکه در این سالها چه میزان تولید زباله افزایش پیدا کرده است، بحث و بررسی شود.

بصیری پور با انتقاد از روند افزایش تولید زباله در کشور، به مدیریت پسماند در کشورهای در حال توسعه اشاره کرد و افزود: باید از تمام تجارب موجود در جهان، کشور و به خصوص کلانشهرها در بحث مدیرت پسماند کمک گرفت.

وی بار دیگر با این پرسش که این همایش با صرف هزینه های کلان دارای چه خروجی خواهد بود؟ گفت: اینکه چرا در بحث مدیریت پسماند نمی توانیم مطلوب عمل کنیم، سوالی است که ذهن همگان را به خود مشغول کرده است. استفاده از تجارب کشورهای دیگر و تکنولوژی برتر در این حوزه باید مدنظر ما باشد.

رئیس شورای عالی استانهای کشور با انتقاد از عدم اجرایی شدن قوانین مربوط به پسماند، تصریح کرد: اگر ما به قانون اعتقاد داریم، باید قانونی عمل کنیم.

وی افزود: باید برای بازیافت، کار عمیق فرهنگی انجام دهیم. لذا از رسانه ها انتظار داریم در ترغیب شهروندان برای انجام کار فرهنگی کوشا باشند.

بصیری پور در پایان گفت: جامعه شورایی کشور مصمم است در تمام عرصه های مرتبط با شهر و روستا به صورت قدرتمند وارد شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.