پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس روز سه شنبه با حضور وحدت آفرین و منسجم قشرهای مختلف مردم، علما و مسوولان شیعه و سنی میرجاوه در بوستان شهدای این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر دو شهید گمنام در میرجاوه سیستان و بلوچستان تشییع و خاکسپاری شد

 به گزارش ایرنا، پیکر مطهر این دو شهید گمنام شب گذشته بعد از برگزاری مراسم وداع و زیارت عاشورا در فرودگاه زاهدان به شهرستان میرجاوه منتقل و امروز همراه با استقبال

باشکوه اقشار مختلف مردم در بوستان شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این شهدای بزرگوار 22 و 24 ساله هستند که سال 67 در جزایر مجنون و منطقه خواف به شهادت رسیدند.

سرهنگ حمزه دهقان اظهار داشت: حضور گسترده و کم نظیر هزاران نفر از اقشار مختلف مردم بخصوص نوجوانان و جوانان در آیین تشییع این شهدا نشان از پویایی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

وی افزود: با گذشت 26 سال از پایان دوران دفاع مقدس هنوز مردم مشتاقانه و باشکوه در آیین تشییع شهدا حضور می یابند و این به دلیل انتقال نسل به نسل ارزش های دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: انس و الفت مردم با شهدا، جریان سازی معنوی و ایجاد بستر مناسب برای گرامیداشت مقام شهدا و گسترش معارف دفاع مقدس از مهمترین برکات خاکسپاری شهدای گمنام در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان است.

وی اظهار داشت: با توجه به علاقه مندی مردم سیستان و بلوچستان به معارف دوران هشت سال دفاع مقدس و جایگاه والای شهدا در 50 نقطه این استان اعم از دانشگاهها و شهرهای جدید التاسیس و همچنین مراکز نظامی، انتظامی و آموزشی درخواست خاکسپاری شهید گمنام داریم.

به گزارش ایرنا هم اینک با خاکسپاری این دو شهید هشت سال دفاع مقدس تعداد شهدای گمنام سیستان و بلوچستان به 63 شهید در 21 نقطه رسید.

شهرستان میرجاوه در فاصله 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.