قدس آنلاین - آذرشهر : فرماندار شهرستان آذرشهر در همایش احیای دریاچه ارومیه گفت : خروج از بحران دریاچه ارومیه، نیازمند همکاری مردم و دولت است .

عدم اقدام عملی روز بروز شرایط را برای زندگی و کشاورزی بدتر می نماید

به گزارش قدس آنلاین از آذرشهر ، فرماندار شهرستان آذرشهر در همایش احیای دریاچه ارومیه که دراین شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه خروج از بحران دریاچه ارومیه، نیازمند همکاری مردم و دولت است ، افزود: عدم رعایت الگوی کشت، عدم مصرف بهینه آب ،وقوع خشکسالی‌های مکرر و فقدان برنامه مدون در بخش کشاورزی وضعیت حوزه آبریز دریاچه ارومیه را به مرز بحران سوق داده و مردم این حوزه به ویژه کشاورزان باید در مصرف آب و رعایت شیوه های نوین آبیاری، بصورت عملیاتی و کاربردی اقدام نمایند.
علیار راستگو با تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب شرب و زراعی، اظهار داشت: عدم اقدام عملی برای بهبود وضعیت منطقه، روز بروز شرایط را برای زندگی و کشاورزی بدتر می نماید. وی افزود برای برون رفت از بحران باید در بخش کشاورزی و مصارف خانگی و سایر بخشها برنامه ریزی اساسی تدوین و در خصوص چاههای غیر مجاز تدابیر لازم جهت اجرای تصمیماتی که به نفع عموم مردم است اتخاذ گردد.
راستگو با ابراز امیدواری در خصوص  تأمین اعتبار کافی،آمادگی شهرستان را برای اجرایی نمودن پیشنهاد های 18 گانه فرمانداری جهت مقابله با بحران دریاچه ارومیه اعلام نمود.
ساعی، مدیرکل مدیریت بحران استان نیز با تشریح وضعیت قبلی و فعلی دریاچه ارومیه و وضعیت تطبیقی دریاچه با  نظیرحوزه آبریز خارجی آن، اقدامات انجام یافته برای مقابله با بحران خشکی دریاچه را بیان داشت و گفت: سه مقوله تغییرات اقلیمی و تداوم خشکسالیها ،الگوی نادرست مصرف آب در بخش شرب و بهداشت و صنعت و توسعه نادرست در بخش کشاورزی از عوامل اصلی در خشکیدن  این دریاچه است.
ساعی با تأکید بر صرفه جویی مصرف آب در بخشهای مختلف،خطرات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه را یادآور شده و بااشاره به کانونهای مشخص شده ریزگردها،از آحاد مردم خواست نسبت به ایجاد سازگاری خویش با آب و هوای منطقه برنامه ریزی و اقدام نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.