کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امروز سه شنبه سامانه نسبتا قوی بارشی و طوفان وارد سیستان و بلوچستان می‌شود و شهرهای مختلف استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ورود سامانه بارش‌زا و طوفان نسبتا شدید در سیستان و بلوچستان

ملاشاهی در گفت وگو باایسنا، افزود: این سامانه ناپایدار جوی تا روز جمعه هفته جاری در استان فعال است.

وی تصریح کرد: با ورود سامانه بارش‌زا به استان در اواخر وقت روز سه‌شنبه تا روز جمعه در سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعد و برق و تندباد و آبگرفتگی معابر و سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

ملاشاهی گفت: وزش باد در نواحی مرکزی استان محسوس تر از دیگر نقاط استان است و به سبب این وزش باد کاهش دید در این نواحی رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی استان در ادامه اظهار کرد: روز سه‌شنبه در اکثر نقاط استان وزش باد نسبتا شدید از سمت جنوب غرب و در نواحی مرکزی همراه با گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز تا پنج‌شنبه با توجه به نفوذ هوای سرد به استان در نواحی شمالی و غربی استان کاهش محسوس 10 تا 15 درجه‌ای دما انتظار می‌رود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به علت سردی هوا احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات مرکزی استان احتمال بارش به صورت برف نیز وجود دارد.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود شدت بارش‌ها روز چهارشنبه در نواحی مرکزی، جنوبی و سواحل استان و بر روی دریا باشد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان یادآور شد: در مدت فوق آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها انتظار می‌رود دریای عمان طی روزهای چهارشنبه تا جمعه با توجه به وزش باد شدید مواج است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.