قدس آنلاین:زنگنه:مدیر کل دفتر شبه خانواده بهزیستی از مردم خواست که فقط متقاضی کودکان زیر یکسال نباشند و کودکان 2تا 3 ساله را هم تقاضا کنند.

7 متقاضی فرزند خواندگی برای هر کودک

سید منتظر شبّر گفت:برخی انتقاد می کنند که پس از تصویب قانون فرزندخواندگی هنوز هم  تسهیلات برای فرزند خواندگی فراهم نیست این درست است و دلایلی هم دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین این دلیال این است که اغلب این بچهها بدسرپرست هستند و به حکم دادگاه در مراکز ما نگهداری می شوند این تعداد بیش از 80 درصد بچه ها در این مراکز است.این بچه ها دو مشکل دارند یکی اینکه خانواده ای حاضر نیست آنها را ببرد و دیگر اینکه دادگاه هم اجازه نمی دهد.

شبّر افزود: مشکل دیگر مااین است که برخی از بچه های ما سن شان بالا رفته است و بچه ها به محض اینکه از مرحله نوزادی رد می شوند و به دو یا سه سالگی می رسند دیگر کسی متقاضی این بچه ها نیست.این بچه ها به  اصطلاح ما در سازمان رسوب می کنند تا زمانی که خودشان بزرگ می شوند و وارد بازار کار می شوند.

وی گفت:عده ای این ایراد را می گیرند که چرا باید نصف اموال به اسم این بچه ها باشد این درست نیست چرا که دادگستری می گوید:چون این بچه ها ارث نمی برند  برای اینکه آینده اقتصادی تامینی داشته باشند باید چیزی به اسم آنها بشود ویا اینکه بیمه عمر داشته باشند و این مورد هم جزو شرایط بهزیستی نیست بلکه دادگاه این شرط را می گذارد.

وی گفت: در حال حاضر در برخی از شهر ها برای بچه ها متقاضی زیاد نیست اما در شهری مثل تهران برای هر بچه 7 متقاضی برای فرزند خواندگی وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • roya IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    با سلام چطور باید درخواست خودمو واسه فرزند خواندگی بدم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید