قدس آنلاین:مریم زنگنه-برای نخستین بار مسابقات بین المللی قران کریم ویژه معلولان در ایران برگزار می شود. رییس سازمان بهزیستی کشور دکترهاشمی با بیان این خبر گفت: این مسابقات در سال 94 برگزار می شود و ما برای برگزاری این مسابقات با دستگاه هایی همچون وزارت ارشاد اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی وارد مذاکره شده ایم. اما تاریخ دقیق آن هنوز معلوم نیست.

مسابقات بین المللی قران کریم در حوزه معلولان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین،وی گفت:سال گذشته که مسایقات بین المللی قران در ایران برگزار شد بیشترین حافظان قران نابینایان بودند به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم این مسابقات را ویژه معلولین کشورهای مسلمان جهان برگزار کنیم.

هاشمی دربخش دیگری از گفته هایش به موضوع توانمند سازی در این سازمان پرداخت و گفت: امسال از محل منابع خودمان و بدون اینکه از دولت کمک بگیریم 250 هزار نفر را که پشت نوبت بودند وارد چرخه خودمان کردیم و به این دلیل از دولت کمک نگرفتیم که عده ای از چرخه خارج شدند.

وی افزود:در حوزه مسکن 38 هزار مسکن به مددجویان تحویل داده شد و عملیات احداث 50 هزار واحد دیگر هم به زودی آغاز می شود.این مسکن ها با کمک بنیاد و وزارت مسکن احداث می شود.

وی در حوزه اشتغال این سازمان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 33هزار و 820 شغل ایجاد کرده ایم که ثبت شده است. همچنین سال گذشته تا پایان سال تنها 7میلیارد تومان توانستیم وام قرض الحسنه بگیریم اما امسال این رقم به 165 میلیارد تومان رسید و این رقم در اشتغال زایی خیلی به سازمان کمک کرد.

همچنین اکنون طرحهایی برای اشتغال در مرحله پذیرش داریم  که اگر در سه ماهه اول سال 94 تصویب شود 15 هزار شغل دیگر هم به این رقم افزوده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیماری اوتیسم و روز جهانی آن در 12 فروردین اشاره کرد و گفت:در حال حاضر 38 مرکز به این بیماران خدمات می دهندو تعداد 1500 بیمار از این مراکز ما خدمات می گیرند.

وی در خصوص کاشت حلزون گوش گفت:در این زمینه ما هیچ پشت نوبتی نداریم و امسال هزار 666کودک را با هزینه بهزیستی کاشت حلزون داشتیم.

دکتر هاشمی گفت:در حال حاضر 23 هزار خانواده که چند قلو دارند از حمایت های بهزیستی برخوردار شده اند و خانواده های دوقلو به بالا و همچنین دوقلو هایی که نیازمند هستند 300 هزار تومان عیدی پرداخت شد.

دکتر هاشمی خاطر نشان ساخت:در حوزه اجتماعی اورژانس اجتماعی برای شهر های زیر 50 هزار نفر هم برای سال آینده آغاز به کار خواهد کرد و امسال یک میلیون و 556 هزار نفراز این اورژانس خدمات گرفتند.

وی در حوزه مشارکت های مردمی گفت: این مشارکتها امسال رشد 29درصدی داشته است و معمولا مردم به مراکز وابسته به بهزیستی بیشتر کمک می کنند.در حال حاضر هزینه نگهداری یک معلول در مراکز ما بیش از یک میلیون تومان است در حالیکه ما فقط 300 هزار تومان به این مراکز کمک می کنیم و مابقی از محل مشارکت های مردمی تامین می شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.