قدس آنلاین:نخستین همایش ملی اهل بیت (ع) و بنیان های فرهنگی عصر حاضر با تاکید بر سیره رضوی و از سری برنامه های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، 14 مرداد ماه سال94 در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

نخستین همایش اهل بیت (ع) و بنیان های فرهنگی عصر حاضر با تاکید بر سیره رضوی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در این نشست با اشاره به این که طی تفاهم نامه ای که  با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید 15 دانشگاه کشور در سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) حضور دارند،گفت: از دوره نهم برگزاری جشنواره امام رضا (ع)دانشگاه های کشور نیز برای حضور در این رویداد فرهنگی – هنری اعلام آمادگی کردند.

*نهضت رضوی در دانشگاههای کشور

وی اظهار داشت: هم اکنون در سیزدهمین دوره از این جشنواره به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نهضت رضوی در دانشگاه های کشور براه افتاده و بسیاری از دانشگاه های کشور در این جشنواره حضور یافته اند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) افزود: جشنواره فرهنگی – هنری امام رضا (ع) از دوره هفتم از گستره ملی به بین المللی تبدیل شد و اکنون توفیق داریم سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) را در 31 استان و 200  نقطه جهان با همکاری 360 ارگان و نهاد و تشکل مردمی، در دهه کرامت سال  1394 برگزار کنیم.
وی گفت: از دل جشنواره امام رضا (ع)، دهه کرامت جوشید و براین اساس افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره در قم و مشهد برنامه ریزی شد.
مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) ادامه داد: در همین راستا برای غنای برنامه های ویژه دهه کرامت، شورای انقلاب فرهنگی پنجم ذی القعده را روز بزرگداشت امامزادگان و ششم ذی القعده را روز بزرگداشت شاه چراغ تعیین کرد که براین اساس برنامه های ویژه ای در راستای جشنواره امام رضا (ع) در کشور برگزار می شود.
جعفری با اشاره به اخذ مجوز راه اندازی خبرگزاری رضوی گفت: بنیاد امام رضا (ع) درحال آماده سازی محتوایی این خبرگزاری است تا تکمیل کننده بخش اطلاع رسانی فعالیت های جشنواره امام رضا(ع) در حوزه ملی و بین المللی باشد.

*اخذ مجوز علمی پژوهشی فصلنامه فرهنگ رضوی و موسسه انتشاراتی

مدیر مسئول فصلنامه فرهنگ رضوی اخذ مجوز علمی پژوهشی برای این فصلنامه را از دیگر دستاوردهای این جشنواره عنوان و بیان کرد:این فصلنامه از هفتمین شماره  خودموفق به اخذ مجوز علمی پژوهشی شد که افتخاری بزرگ برای عرصه فرهنگ رضوی به شمار می رود.


وی گفت: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) همچنین موفق به اخذ مجوز موسسه انتشاراتی شد که در این راستا به طور میانگین هر ماه سه عنوان کتاب در حوزه رضوی منتشر شده است.
نگاهی نو و کاربردی درباره سیره اهل بیت

دکتر محمد صالح طیب نیا مدیرعامل بنیاد خیریه آلاء نیز در این دیدار گفت: نخستین همایش ملی اهل بیت (ع) و بنیان های فرهنگی عصر حاضر با تاکید بر سیره رضوی در دانشگاه اصفهان برگزار می شود که بنیاد آلاء مجری برگزاری  این همایش می باشد.

وی افزود: پیگیر هستیم مجوز علمی – پژوهشی این همایش نیز اخذ شود. هدف اصلی برگزاری این همایش پرداختن تخصصی و آکادمیک به علوم و معارف اهل بیت (ع) است که به همین منظور هیات علمی 16 نفره متشکل از اساتید برجسته بهترین دانشگاه های کشوربرگزاری همایش را برعهده دارند.

وی تصریح کرد:همایش اهل بیت (ع) و بنیان های فرهنگی عصر حاضر با تاکید بر سیره رضوی به همت بنیاد آلاء در دانشگاه اصفهان برگزار می شود و نگاهی کاملا نو و کاربردی به موضوع اهل بیت (ع) دارد.
طیب نیا افزود: سلسله همایش های اهل بیت (ع) در قالب جشنواره بین المللی امام رضا(ع)  در موضوعات مختلف به صورت تخصصی و مستمر برنامه ریزی شده و برگزار می شود تا خروجی قابل استفاده و مطلوبی برای تامین نیازهای جامعه امروز داشته باشد.

*حب اهل بیت متعلق به همه جامعه است
هم چنین در این نشست حجت الاسلام علی ملانوری معاون ارتباطات و امور بین الملل بنیاد آلاء گفت: یکی از اصولی ترین روشهای جشنواره امام رضا (ع) مردمی کردن  برنامه های آن می باشد زیرا حب اهل بیت در یک دستگاه یا نهاد خلاصه نمی شود بلکه متعلق به عموم مردم جامعه است.
به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)،ملانوری افزود: تعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به عنوان یک نهاد دولتی در کنار بنیاد آلا به عنوان یک نهاد غیردولتی را به فال نیک می گیریم که قطعا همکاری این دو نهاد دستاوردهای مطلوبی برای کشور بهمراه خواهد داشت.
وی بیان کرد: از جمله برنامه هایی که با همکاری دو بنیاد امام رضا (ع) و بنیاد آلا می تواند به یک دستاورد بزرگ در امور فرهنگی تبدیل شود، هم افزایی آنها در حوزه خیر ماندگار و تولید علم برای رسیدن به اهداف این حوزه است که از نظر ما هیچ خیری بالاتر از ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.