«ریچارد هاس» رییس اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی»، از دستیابی ایران و گروه 1+5 به اتفاق نظر در پایان مذاکرات هسته ای لوزان ابراز شگفتی کرد و این دستاورد را اساسی تر از آنچه انتظار داشت، توصیف کرد.

رییس اندیشکده آمریکایی: از بیانیه مذاکرات لوزان حیرت کردم

خبرگزاری انگلیس بی بی سی در این خصوص نوشت: پس از هشت روز مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 (اعضای دائم شورای امنیت و آلمان) در لوزان در سوییس، نمایندگان شش کشور و ایران به چارچوبی در خصوص مسئله هسته ای ایران دست یافتند.

«ریچارد هاس»، رییس اندیشکده «شورای روابط خارجی» که همواره نسبت به دستیابی به توافق میان شش قدرت جهانی و ایران ابراز بدبینی می کرد، در گفت و گو با خبرنگار بی بی سی، گفت که به گونه خوشایندی از بیانیه دیشب حیرت کرده است و دستاورد کنونی از آنچه وی انتظار داشته، اساسی تر و قابل توجه تر بوده است.

اندیشکده شورای روابط خارجی (Council of Foreign Relations) موسوم به CFR، یکی از تاثیرگذارترین اتاق های فکر در آمریکاست که نظرات و مشاوره های کارشناسان آن بر سیاست گذاری های کاخ سفید تاثیر قابل توجه و تعیین کننده ای دارد.

ریچارد ان هاس (Richard N. Haass)، مقام سابق دولت جرج بوش، رییس جمهوری سابق آمریکا و مشاور وی در امور خاورمیانه است؛ وی تاکنون 12 جلد کتاب درباره سیاست خارجی آمریکا به رشته تحریر درآورده است.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.