مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مسئولان عربستانی با بهانه قراردادن سن هواپیما مانع از فرود هواپیمای حامل زائران ایرانی در فرودگاه جده شدند .

سن هواپیما بهانه عجیب سعودی ها برای ممانعت از فرود هواپیمای ایرانی

شاهرخ نوش آبادی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: حدود دو سال قبل سازمان هواپیمایی عربستان طی اطلاعیه ای مانع از ورود هواپیماهای با  سن بیش از  25سال به خاک این کشور شد .

وی با بیان اینکه شرکت های  هواپیمایی مسئولان عربستانی را متقاعد کردند که ایمنی هواپیما ملاک است نه سن ان افزود : عربستانی ها این موضوع را پذیرفتند ولی مجددا دو هفته پیش پیش به هوا پیمای  ایرباس 320 هما با سن کمتر از 12 سال اجازه فرود در فرودگاه دمام ندادند .نوش ابادی گفت : وقتی علت را جویا شدیم گفتند که در فهرست تحریم قرار دارید در حالیکه این هواپیما روزانه به کشورهای مختلفی سفرمی کند.

وی افزود : روز گذشته نیز به هواپیمای 747  که طی 6 ماه گذشته  بیش از 100پرواز به فرودگاه های عربستان داشته با این بهانه که سن بیش از 25 سال دارد اجازه فرود ندادند .

نوش ابادی با بیان اینکه پیگیر موضوع از طریق وزارت امور خارجه هستیم گفت : 260 مسافر هواپیمای 747 ایران‌ ایر که قرار بود از فرودگاه اصفهان به عربستان منتقل شوند با هواپیمای ایرباس به جده انتقال داده شدند و قرار است 30 مسافر باقیمانده نیز امروز اعزام شوند.

وی افزود : پس از طرح این موضوع شرکت های هواپیمایی مختلف جلسات کارشناسی متعددی با مسئولان هواپیمایی عربستان برگزار کردند و به اطلاع مسئولان هواپیمایی عربستان رساندند که امنیت و ایمنی هواپیما به مراتب مهم‌تر از سن آن است و حتی در آمریکا هم در موارد مختلف، هواپیماهایی با سن بالای 25 سال تردد می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.