۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 275373

رئیس سازمان حج و زیارت در نامه‌ای خطاب به وزیر حج عربستان نوشت؛ انتظار می رفت با دستور قاطع و محاکمه سریع دو فرد مجرم به اشد مجازات، موضوع را پیگیری می کردید.

تهدید به لغو اعزام زائر به عمره
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ رئیس این سازمان در نامه خود که امروز نوشته شده خطاب به وزیر حج عربستان گفته است: پر واضح است که اعزام عمره گزاران زمانی می تواند تداوم داشته باشد که حقوق اولیه آنان شامل تأمین امنیت اخلاقی، جانی و اراده عملی به منظور حفظ حقوق اولیه ایشان وجود داشته باشد و تعلل بیشتر در اعلام موضع رسمی نسبت به این حادثه تلخ، شرم آور و خلاف شرع که در تمامی جوامع جهانی نیز محکوم است می‌تواند روند اعزام عمره گزاران را با چالش جدی مواجه نموده و تبعات و خسارات احتمالی آن نیز قطعاً متوجه طرف کوتاهی کننده خواهد بود. 
در انتهای این نامه آورده شده است ؛ امیدواریم که جنابعالی با موضعگیری فوری نسبت به جسارت های صورت گرفته به ضیوف الرحمان در حرم امن الهی و اقدام جدی برای محاکمه افراد مجرم از وقوع اتفاقات مشابه پیشگیری کنید. 

در مکاتبات قبلی سازمان حج و زیارت که بلافاصله ساعتی بعد از وقوع حادثه ارسال گردید، رسیدگی عاجل نسبت به این موضوع مهم و اشد مجازات برای دو مأمور مجرم و فاسد دستگیر شده و عذرخواهی رسمی عربستان بصورت جدی مطالبه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.