عضو کیمسیون عمران مجلس، با انتقاد از چنددستگی در تعیین نرخ اجاره بها در کشور و نرخ‌های صعودی آن، از تلاش کمیسیون متبوعش برای تهیه طرحی جهت ضابطه‌مند کردن قیمت‌های مسکن خبر داد.

انتقاد از نرخ بالای اجاره بها در کشور/تلاش کمیسیون عمران مجلس برای ضابطه‌مند کردن نرخ‌های مسکن

عباس فلاحی باباجان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از صعود نرخ اجاره بها در کشور، گفت: باید مکانیزم مشخصی برای تعیین نرخ اجاره‌بها با توجه به امکانات ساختمان و همچنین موقیعت جغرافیایی آن در نظر گرفته تا بدین ترتیب از نرخ‌گذاری‌های سلیقگی جلوگیری شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تلاش‌های مکرر کمیسیون عمران مجلس برای تشکیل جلسه ای مشترک با مسئولان حوزه تنظیم بازار مسکن، افزود: با وجود تلاش‌های بی‌شمار کمیسیون عمران مجلس برای تدوین طرحی منسجم برای تعیین نرخ اجاره‌بها هنوز شاهد طراحی این مهم نیستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه در حال حاضر فاتحان بازار مسکن چه در بحث خرید و فروش و چه در حوزه اجازه بها سودجویان و دلالان هستند، تصریح کرد: در صورتی که نرخی مصوب برای اجاره بها در نظر گرفته و نظارت کافی بر رعایت آن لحاظ شود به طور حتم شاهد جهش قیمت‌ها و همچنین نرخ‌گذاری‌های سلیقگی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه مسئله تأمین و عرضه متناسب مسکن به عنوان اساسی ترین و اصلی ترین نیاز جامعه در قالب طرح جامعه مسکن دیده شده است، گفت: متاسفانه اجرایی نشدن و نیمه کاره رها شدن این طرح یکی از معضلاتی بود که به آشوب بازار مسکن دادمن زد.

فلاحی‌باباجان با تاکید بر اینکه باید بامک جامع اطلاعاتی برای شناسایی مسکن‌های آماده اجاره و فروش تهیه شود، افزود: در صورتی که کشور دارای بانک مسکن جامع با خدمات رسانی به روز باشد به طور حتم کوتاه شدن دست دلالان در قیمت‌گذاری‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: نبود اطلاعات جامع از میزان و چگونگی مسکن موجود در کشور از نواقصی است که اجازه کوتاه کردن دست دلالان و سودجویان را نمی‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه هفته آتی کمیسیون عمران مجلس، گفت: به طور حتم از موضوعات کلیدی و مهمی که با حضور آخوندی در کمیسیون مورد بحث و بررسی واقع خواهد شد چگونگی ضابطه مند کردن تعیین اجاره بها است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تبعیت از الگویی منسجم در تعیین نرخ اجاره بها مطالبه مردم بوده که کمیسیون عمران مجلس نیز در این رابطه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد./

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 0
    با سلام برادر عزیز اینجا(کیش)که یک محیط بسیار کوچکی است را کسی نمی تواند کنترل کند انوقت شمامیخواهی کل کشور را برنامه ریزی نمایی؟کیش که مالیات نمی دهند ودر چند سال اخیر شمار زیادی برای فرار مالیاتی به خرید ملک ومستغلات به این جزیره روی اورده اند واوضاع اینجا را هم به هم ریخته اند .ترا بخدا فکری به حال ما ساکنین کیش نمایید با تشکر.