آدم ربایی سعودی ها در استان الحدیده، خنثی سازی حملات هوایی در صنعاء و محکومیت حملات عربستان به یمن از سوی شهروندان یمنی از جمله خبرهای مربوط به این کشور به شمار می رود.

آدم ربایی عربستان در الحدیده/ حملات هوایی در صنعاء خنثی شد


 

شنبه ۹۴/۱/۲۲

۹:۵۳ تعطیلی پالایشگاه نفتی عدن به دلیل مسائل امنیتی

روزنامه القبس کویت به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که فعالیت پالایشگاه نفتی عدن به دلیل مسائل امنیتی به حالت تعلیق درآمده است.

این پالایشگاه ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار بشکه نفت خام به صورت روزانه را داراست.

از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از برخی منابع دیپلماتیک از به تعویق افتادن بررسی طرح کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه یمن در شورای امنیت به دلیل اختلاف میان روسیه و کشورهای مذکور بر سر چند مفاد در پیش نویس این طرح خبر داد.

۹:۵۱ حمله جنگنده‌های سعودی در استان جوف یمن ۷ شهید و زخمی برجا گذاشت

به دنبال حمله جنگنده های سعودی به منطقه آل فاطمه در استان جوف واقع در شمال شرق صنعا، چهار غیر نظامی شهید و سه نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر به دنبال حمله گروههای تروریستی و افراد مسلح به مواضع انصار الله در استانهای ابین و شبوه در جنوب یمن شماری از رزمندگان انصارالله کشته شدند.

۰۸:۵۱ خنثی سازی حملات سعودی ها در صنعاء/آدم ربایی عربستان در الحدیده

نیروی هوایی یمن با استفاده از ضد هوایی حملات جنگنده های متجاوز عربستان سعودی و آمریکا در صنعاء را خنثی کرد.

خبرگزاری یمنی خبر نیز گزارش داد: نظامیان ائتلاف حمله به یمن به رهبری عربستان سعودی در مرزهای این کشور شماری از کارمندان شرکت نفت یمن در استان الحدیده را ربودند.

این افراد در حین کار خود ربوده شدند و ساعت های طولانی در بندر جده بازداشت بودند تا در نهایت با دخالت مدیر شرکت نفت الحدیده و شماری از تجار این استان و رایزنی طرف های ذیربط آزاد شدند.

جمعه ۹۴/۱/۲۱

ممانعت ریاض از ورود هواپیمای پاکستان به آسمان عربستان

مقامات عربستان سعودی که از رأی منفی نمایندگان پارلمان پاکستان به مشارکت این کشور در حمام خون سعودی ها خشمگین هستند در اعتراض به این موضوع، از ورود یک هواپیمای پاکستانی به آسمان عربستان جلوگیری کردند.

نمایندگان پارلمان پاکستان صبح امروز با اکثریت آراء طرح کمک نظامی اسلام آباد به عربستان برای حمله نظامی به یمن را رد و اعلام کرد؛ پاکستان در موضوع یمن بی طرف خواهد ماند.

گفتنی است، دو هفته قبل عربستان سعودی از پاکستان خواست تا برای حمله نظامی به یمن، جنگنده، کشتی و نیروی نظامی به ریاض اعزام کند، ولی اسلام آباد حضور خود در کنار عربستان را مشروط به موافقت پارلمان پاکستان با این طرح عنوان کرد و مجلس پاکستان نیز اموروز جمعه رای بیطرفی در این جنگ داد. 

تظاهرات گسترده مردم یمن در محکومیت تجاوز نظامی سعودی‌ها

هزاران نفر از مردم یمن، امروز برای چندمین بار طی روزهای اخیر در اعتراض به ادامه تجاوز نظامی آل سعود و هم پیمانان آن به این کشور، تظاهرات گسترده ای را تحت عنوان (صامدون) «ما ایستاده ایم» در شمال صنعاء برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان با سَر دادن شعارهایی، ضمن جنایتکار خواندن مقامات آل سعود بر مقاومت خود تا پایان این حملات و پیروزی در مقابل آن تأکید کردند.

المیادین گزارش داد: همزمان با پرواز جنگنده های سعودی بر فراز آسمان صنعاء، یک انفجار بزرگ در این شهر به وقوع پیوست. این شبکه همچنین از وقوع یک انفجار دیگر در منطقه الحدیده واقع در غرب یمن خبر داد.

بر اساس اعلام رسانه های یمنی، بمباران مناطق مرزی استان صعده توسط جنگنده های یمنی همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری یمنی سبأ نیز گزارش داد: هم اکنون درگیری شدیدی میان نظامیان ارتش یمن و گروه های تروریستی در مناطق «المعلا» و «القلوعه» استان عدن در جریان است.

انفجار خودرو بمبگذاری شده در شبوه در یمن

منابع محلی و شاهدان عینیاز انفجار خودرو بمبگذاری شده در استان شبوه خبردادند.

از سوی دیگر جنگنده های سعودی پادگانی را در منطقه حرف سفیان در استان عمران در شمال یمن هدف قرار دادند.

همزمان در عدن جنگنده های سعودی برخی مناطق از جمله دار سعد و هتل الوسام را بمباران کردند.

در همین حال خطیب جمعه مجسد بزرگ صنعا خواستار جهاد و حمایت از نیروهای نظامی که در جنوب می جنگند در واکنش به حملات هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی شد و بیان کرد: کسانی که نمی توانند در جهاد مشارکت کنند حمایت مالی کنند.

فرود هواپیمای حامل کمک پزشکی در صنعا/ بیطرفی پاکستان در جنگ یمن

ماری کلیر فگالی سخنگوی سازمان صلیب سرخ جهانی در یمن گفت:اولین هواپیمای حامل کمک های صلیب سرخ در صنعا حامل ۱۶ طن کمک پزشکی بر زمین نشست.

از سوی دیگر شبکه المنار اعلام کرد: پارلمان پاکستان تصمیم به بی طرفی کامل این کشور در جنگ یمن گرفته است.پارلمان پاکستان اعلام کرده است که نقش میانجی در یمن از طریق سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی ایفا خواهد کرد.

ادامه بمباران سعودی ها 

منابع یمنی اعلام کردند: جنگنده های سعودی بامداد امروز فرودگاه صنعا و پایگاه الدیلمی را هدف قرار دادند.همچنین متجاوزان عدن، شبوه و لحج را هدف قرار دادند.

انصارالله مقابله به مثل خواهد کرد

کمیته عالی امنیتی وابسته به انصارالله با صدوربیانیه ای از مقابله به مثل با متجاوزان خبر داد و بیان کرد: عملیات نظامی که از شانزده روزقبل آغاز شده است به مثابه اعلام جنگ  است.

این در حالی است محمد البخیتی روزگذشته درگفتگوبا شبکه الجزیره از مقابله به مثل با حملات ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها خبر داده و بیان کرد: ملت یمن در برابر حملات به آن ایستادگی خواهد کرد.ما اسرائیل نیستیم که به ما حمله شود چرا این کشورها در دفاع از فلسطین به اسرائیل حمله نمی کنند.

سرپیچی نظامی ارشد یمنی از دستور رئیس جمهوری مستعفی

در همین حال منابع یمنی از سرباز زدن سرلشگر صادق سرحان از دستور عبد ربه منصور هادی که از ریاض عزل و نصب هایی انجام داده بود خبر دادند و افزودند: صادق سرحان از قبول فرماندهی لشگر۲۲ زرهی گارد ریاست جمهوری در تعز خودداری کرده و اعلام کرده است که نمی خواهد در دامن زدن به اوضاع تعز  نقش داشته باشد.

بازدید امیر قطر از اتاق جنگ یمن 

«تمیم بن حمد آل ثانی» که در سفری غیر منتظره به ریاض پایتخت عربستان سفر کرده بود، شب گذشته پیش از ترک این کشور از اتاق اصلی عملیات نظامی علیه یمن در ریاض بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، در جریان این بازدید گزارشی از آخرین تحولات عملیات «طوفان کوبنده» در یمن و اهدافی که تاکنون محقق کرده است به امیر قطر ارائه شد.

گفتنی است قطر یکی از حامیان اصلی عربستان در عملیات نظامی در یمن است.

خاطرنشان می شود این اولین سفر یکی از رهبران خلیج فارس به عربستان از زمان آغاز عملیات «طوفان کوبنده» در یمن است.

هشدار درباره ادامه دخالت آل سعود 

 فایننشال تایمز درگزارشی با اشاره به اوضاع یمن آورده است: در کشوری مانند یمن که در آن درگیری قبیله ای وجود دارد، دخالت سعودی ها به هرج و مرج بیشتر می انجامد.

در این گزارش آمده است: دخالت سعودی علاوه بر این که موجب بی ثباتی می شود زیر ساختهای یمن را نابود می کند و شرایط مناسبی را برای گسترش نفوذ القاعده و  داعش فراهم می آورد.

این رسانه آمریکایی در ادامه می نویسد: خطر واقعی به هر اندازه که دامنه نزاع و جنگ بیشتر شود افزایش می یابد و گروههای وابسته به القاعده در یمن قدرت بیشتری به دست می آورند به ویژه که القاعده با حمله به زندانی در یمن تعدادی از اعضای القاعده را آزاد کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.