وزش باد شدید در استان گلستان باعث شد که مسافران پرواز جمعه شب مشهد - گرگان شرکت هواپیمایی آسمان سفری طولانی تر را طی کرده و با تاخیر 7 ساعته بامداد امروز به مقصد برسند.

باد، مدت پرواز هواپیمای مشهد - گرگان را طولانی کرد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا پرواز هواپیمای فوکر 100 شرکت آسمان در مسیر مشهد - گرگان که قرار بود ساعت 19.10 شب گذشته انجام شود با 30 دقیقه تاخیر در ساعت 19.40 انجام شد، اما باتوجه به شرایط جوی گلستان و وزش باد معروف به کراس که گفته می شود عمود بر باند بوده و به پهلو و کناره هواپیما برخورد می کند به تشخیص خلبان مجبور شد به جای نشستن در فرودگاه گرگان در تهران فرود آید.

بر پایه این گزارش با مساعد شدن شرایط جوی و کاهش سرعت باد این پرواز مقارن ساعت 1.50 دقیقه بامداد امروز از تهران حرکت و ساعت 2.35 دقیقه در گرگان فرود آمد، همچنین هواپیمای شرکت آسمان در ادامه مسیر ، مقارن ساعت 3 بامداد از گرگان به مشهد حرکت کرد.

مسوول ایستگاه هواپیمایی آسمان در گرگان در خصوص این پرواز به ایرنا اظهار داشت: بدلیل وزش باد کراس 26 و به تشخیص خلبان امکان نشستن این پرواز در فرودگاه گرگان وجود نداشت.

انوشیروان قربانی نژاد گفت: این هواپیما به سوی فرودگاه مهرآباد تهران (فرودگاه پشتیبان) ادامه مسیر داد و با آرام تر شدن شرایط جوی (باد) پرواز به سوی گرگان انجام و ساعت 3 بامداد نیز به طرف مشهد رفت.

وی اضافه کرد: در این فواصل برخی از مسافران بلیت خود را کنسل کرده، اما پرواز انجام شد.

به گزارش ایرنا فرودگاه گرگان به شهرهای تهران، مشهد و زاهدان پروازهای منظم روزانه و هفتگی دارد.

گفتنی است در پی افزایش ناگهانی و 15 تا 20 درجه ای دمای هوا در گلستان طی چند روز گذشته و گرمای کم سابقه در این فصل سال، از عصر جمعه باد شدید باعث ورود سامانه هوایی سرد به استان شد که متعاقب آن باعث بارندگی و کاهش دما از صبح امروز شنبه شده است.

در زمان انتشار این خبر آسمان بیشتر نقاط استان گلستان از جمله گرگان بارانی و ابری است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.