سینا حسینی : ماجرای چرخش ناگهانی مسؤولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بر سر ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی، صبح یکشنبه به عنوان یک ابهام بزرگ در جامعه بشدت خودنمایی کرد،  ...

پای دستور یک مقام دولتی در کار است

به گونه‌ای که حالا اهالی فوتبال این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا و به چه علت این توافق در روزهای گذشته رخ نداد و پس از جنجالهای رسانه‌ای، مسؤولان به فکر توافق با کی‌روش افتادند.

هرچند مسؤولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان مدعی شدند به دلیل خواست افکارعمومی مقدمات ادامه فعالیت این مربی را در فوتبال ایران فراهم کردند، اما کالبد شکافی موضعگیری‌های روزهای اخیر نشان می‌دهد عوامل دیگری در این ماجرا دخیل است که مسؤولان ذی ربط در تلاشند با پیش کشیدن خواسته افکارعمومی، زوایای دیگر این ماجرا را از دید عموم پنهان کنند تا کسی متوجه اتفاقات پشت پرده قرار نگیرد.

اما عامل اصلی این اتفاق را باید در توصیه‌های اعضای بلند پایه کابینه دولت یازدهم به مقامهای ورزشی دولت جست‌وجو کرد، جایی که برخی چهره‌های سرشناس به مسؤولان وزارت ورزش توصیه کردند، کی‌روش باید به هر قیمتی در فوتبال ایران بماند، به همین دلیل همان کسانی که با قاطعیت از رفتن مربی پرتغالی سخن می‌گفتند به یکباره تغییر موضع دادند و با تغییر لحن، به حمایت از ادامه حضور این مربی پرداختند و مدعی شدند، کی‌روش به خاطر علاقه مردم باید بماند.

برای اثبات این مسأله می‌توان به اظهارنظرهای مسؤولان فدراسیون فوتبال و برخی چهره‌های شناخته شده وزارت ورزش و موضعگیری‌های رسانه رسمی دولت در حوزه ورزش مراجعه کرد.

نکته قابل توجه اینجا بود که مسؤولان فدراسیون فوتبال بویژه اعضای هیأت رئیسه نزدیک به وزارت ورزش و دبیر کل فدراسیون فوتبال تا قبل از تشکیل جلسه روز شنبه با حضور نماینده وزیر، اصرار داشتند که جدایی کی‌روش را قطعی قلمداد کنند تا جامعه آماده پذیرش این اتفاق باشد اما برخلاف تمام این تصورات، فشار مقامهای بالادستی به اندازه ای قدرت داشت که جریان مخالف سرمربی تیم ملی بناچار موضع تند خود را تغییر داد.

شایعات مختلفی درباره این اتفاق در محافل ورزشی و سیاسی منتشر شده، اما جدی‌ترین گمانه صورت گرفته درباره دلایل این تغییر موضع این است که برخی چهره‌های کابینه و دفتر رئیس جمهور با اشاره به رویدادهای فعلی در حوزه دیپلماسی آغاز یک تنش غیر مفید در حوزه ورزش را که می‌تواند تبعات بسیار زیادی برای کشور داشته باشد، به صلاح ندانسته اند و تأکید کرده‌اند، اگر مشکل پرداخت رقم قرارداد کارلوس کی‌روش و اختصاص امکانات است هیأت دولت این مسأله را برطرف خواهد کرد، اما همه چیز باید در کمال آرامش سپری شود تا چالشی در این خصوص برای ورزش کشور به وجود نیاید.

این گمانه زنی وقتی جدی می‌شود که رئیس فدراسیون فوتبال در تحلیل نشست روز شنبه با کارلوس کی‌روش و نماینده وزیر ورزش می‌گوید:« با چراغ سبز وزارت ورزش و قولهای نماینده وزارتخانه، مشکلات مدنظر کی‌روش حل خواهد شد و بزودی در جلسه با مسؤولان وزارت ورزش، نحوه برطرف شدن مشکلات سرمربی تیم ملی تعیین خواهد شد و با کمک دولت کی‌روش در فوتبال ایران خواهد ماند.»

در اینکه فدراسیون فوتبال و کی‌روش نتوانستند به خاطر برخی مسایل با یکدیگر توافق کنند، شکی نیست توافقی که روز شنبه حاصل شد، محصول ورود دولت و وزارت ورزش در این ماجرا بود که به نظر می‌رسد خواست دولتمردان این است که با احترام به نظر مردم، کی‌روش را برای تیم ملی حفظ کنند. شاید به همین خاطر است که دستوری که از بالا رسیده بود، کار خودش را کرد و کارلوس فعلاً ماندنی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ممد IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    تحلیل مسخره ای بود