معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: 80 درصد پرونده های ارجاعی به واحدهای مشاوره کلانتری های این استان در سال گذشته به مصالحه ختم شد.

80 درصد پرونده های ارجاعی به واحدهای مشاوره کلانتریهای خراسان رضوی به مصالحه ختم شد

به گزارش قدس آنلاین سرهنگ مجتبی شهسوار پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال 25 هزار پرونده اجتماعی و حل اختلاف به واحدهای مشاوره کلانتری های استان خراسان رضوی ارجاع شد که با تلاش مددکاران احتماعی 80 درصد آنها به مصالحه انجامید.

وی اظهار کرد: با حل و فصل این پرونده ها از ارسال آنها به مراجع قضایی و بروز مسائل و مشکلات و آسیبهای روانی بعدی برای افراد و خانواده ها و تشدید اختلافات جلوگیری شد.

وی گفت: پلیس در سالهای اخیر با رویکرد جامعه محوری، پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده و واحدهای مشاوره اجتماعی در همه کلانتریهای استان خراسان رضوی فعال شده است.

وی ادامه داد: آموزشهای گروهی و فردی در بخش های فرهنگی و اجتماعی نیز در دستور کار معاونت اجتماعی پلیس خراسان رضوی قرار دارد که در این راستا با تعامل سایر سازمانها و ادارات نظیر شهرداری ها، آموزش و پرورش، بهزیستی، رسانه ها و هیاتهای مذهبی در مدارس، مساجد، فرهنگسراها و امثال آن آموزش های لازم برای قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.

سرهنگ شهسوارپور، چاپ کتاب و بروشور و تبلیغات محیطی در این بخشها را از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ذکر کرد.

وی گفت: با توجه به ویژگی ها و ظرفیتهای مشهد از نظر پراکندگی جمعیت و معضلات گوناگون از جمله حاشیه نشینی، با دستورات استاندار و فرمانده انتظامی خراسان رضوی، پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: افراد سودجو و فرصت طلب با سوء استفاده از موقعیت و بافت اجتماعی مناطق حاشیه نشین مشهد، این مناطق را پاتوق و مخفیگاه خود قرار داده و دست به اقدامات مجرمانه می زنند که این امر آسیب پذیری های نقاط حاشیه ای را افزایش داده و در برخی موارد آسایش ساکنین آنها را سلب کرده است.

سرهنگ شهسوار پور گفت: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اجرای طرح های ویژه و پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی در قالب برگزاری و تشکیل دوره ها، جلسات و همایش های گوناگون و چاپ و توزیع بروشور در این مناطق را در دستور کار خود قرار داده است.

نیروی انتظامی از سال 1379 به طور خاص به مقوله فرهنگی و اجتماعی توجه کرده و با راه اندازی معاونت اجتماعی در ناجا این مسائل به صورت علمی و تخصصی محور فعالیتها و ماموریت های پلیس قرار گرفته است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.