مسوول بیمه محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تگرگ و سیل یک ماه اخیر 339 میلیارد ریال به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.

خسارت 340 میلیارد ریالی تگرگ و سیل به بخش کشاورزی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین سید هاشم نقیبی در گفت و گو با  ایرنا افزود: از اسفند ماه پارسال تاکنون 10 گزارش منجر به خسارت از شهرستان های مختلف این استان دریافت شده است.

وی عمده خسارت ها را مربوط به بخش کشاورزی شهرستان های سبزوار، تربت حیدریه، درگز، کلات، خوشاب، داورزن، نیشابور، فیروزه و رشتخوار ذکر کرد.

وی اظهار کرد: بیشترین خسارت در جریان سرمازدگی و بارش تگرگ روزهای دهم و یازدهم فروردین ماه وارد شد که بر اثر آن محصولات زراعی از قبیل گندم و جو و محصولات هسته دار و گردو در شهرستان های گرمسیر آسیب دید.

نقیبی گفت: در بخش محصولات زراعی 9 هزار و 200 هکتار اراضی زیرکشت گندم و جو آبی و دیم استان در اثر سیل و تگرگ خسارت دید.

وی ارزش ریالی خسارت وارده در این بخش را 90 میلیارد ریال عنوان و ذکر کرد: همچنین طی این بارش ها 63 هزار هکتار از باغات استان آسیب دید که ارزش ریالی خسارت وارده به این بخش نیز 236 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: علاوه بر آن در بخش دام نیز 400 راس دام شامل بز و بزغاله که در مراتع به سر می بردند تلف شد.

به گفته وی حوزه زیربنایی از قبیل تاسیسات آبی، کانال ها و قنوات هم طی این بارندگی ها 13 میلیارد ریال خسارت دید که براثر آن 7700 متر کانال آب و 20 رشته قنات دچار خسارت شد.

خراسان رضوی رتبه اول در زمینه اراضی کشاورزی، رتبه سوم در حوزه باغی و رتبه اول از نظر تعداد واحدهای دامی کشور را دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.