«اد میلیبند» رهبرحزب کارگر روز دوشنبه در سه هفته مانده به انتخابات عمومی این کشور، ضمن اعلام برنامه های رسمی و راهبردی (مانیفست) حزبش در صورت پیروزی در این انتخابات، گفت که آماده در دست گرفتن سکان هدایت انگلیس و تغییر شیوه اداره آن است.

آماده ام هدایت انگلیس را در دست بگیرم

به گزارش ایرنا، 'اد میلیبند' در نشست حزب کارگر در شهر منچستر گفت: حزبش 'حزبی برای تغییر و مسوولیت پذیر' خواهد بود، و مدیریتش در چند سال گذشته به عنوان رهبر حزب اصلی مخالف دولت در پارلمان، مورد آزمایش مردم قرار گرفته و اکنون برای به دست گرفتن قدرت آماده است.

'اد میلیبند ' افزود: 'نگرانی های ما در مانیفست حزب کارگر، خط به خط آمده است، اگر من نخست وزیر شما باشم بدهی های کشور کاهش پیدا می کند.'

رهبر حزب کارگر وعده داد: 'اگر من نخست وزیر انگلیس باشم هیچ سازمان مالی قدرتمندی حق دخالت در تعیین سیاست های راهبردی کشور را نخواهد داشت. با من به حقوق کارگران این کشور احترام گذاشته می شود. اینها وظیفه من در جایگاه نخست وزیری خواهد بود.'

وی با اشاره به برخی از سیاست های راهبردی حزب کارگر که بیشتر در زمینه مسایل داخلی است، مدعی شد که اجرای این برنامه و سیاست ها نیازی به اخذ وام بیشتر از سوی دولت و یا به عبارت دیگر افزایش بدهی های دولتی نیست.

تمرکز اصلی برنامه های حزب کارگر در این مانیفست 86 صفحه ای، در صورت پیروزی در انتخابات هفتم ماه 'می ' ( 17 اردیبهشت ماه )، بیشتر بر روی سیاست های اقتصادی و کمک های بهداشتی و اجتماعی پایه ریزی شده است.

کمک حدود 4 میلیارد دلاری (2.5 میلیارد پوند) برای سیستم بهداشت و درمان عمومی انگلیس از جمله سیاست های بود که رهبر حزب کارگر روز دوشنبه اعلام کرد و گفت که اعتبار بخش زیادی از این کمک ، قرار است از محل مالیاتی منازلی که بیش از 2 میلیون پوند ارزش دارند، تامین شود.

بر اساس برنامه راهبردی اعلام شده توسط 'اد میلیبند'، افزایش حداقل دستمزد کارگران تا سال 2019 میلادی، تعیین سقف برای تعرفه های گاز و برق تا سال 2017 میلادی و ثابت نگهداشتن هزینه های رفت وآمد ریلی به مدت یک سال، از دیگر برنامه های حزب کارگر است.

رهبر حزب کارگر همچنین وعده داد که در دولت آینده کارگری، ضمن کاهش شهریه دانشگاه ها از 9 هزار پوند به 6 هزار پوند، مراقبت 24 ساعته از کودکان والدین شاغلی که بچه های سه یا چهار ساله دارند، صورت خواهد گرفت.

حزب کارگر در حالی اولویت اصلی را تغییر سیاست های اقتصادی قرار داده است که منتقدان این حزب از جمله حزب محافظه کار وبرخی از صاحبان کسب و کار، عدم ارائه راه حل های مناسب اقتصادی را مهمترین نقطه ضعف این حزب عنوان می کنند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه کار روز دوشنبه در واکنش به سخنان 'اد میلیبند' گفت: “حزب کارگر تنها می خواهد کشور را به روزهای بدهکاری و بدبختی بازگرداند.

کامرون پیشتر گفته بود که درصورت روی کارآمدن حزب کارگر، یک هرج و مرج اقتصادی انگلیس را فرا خواهد گرفت.

حزب محافظه کار انگلیس نیز قرار است روز سه شنبه برنامه های راهبردی اش را برای هدایت این کشور در صورت پیروزی در انتخابات، اعلام کند.

گفته می شود، برنامه اصلی دولت آتی کامرون، علاوه برای اصلاح نظام مالیاتی و افزایش بودجه سیستم بهداشت عمومی انگلیس، کاهش بدهی های این کشور به میزان چهار درصد تولید ناخالص داخلی، تا پایان سال 2016 میلادی خواهد بود.

نظرسنجی ها نشان می دهد که در حال حاضر رقابت دو حزب کارگر و محافظه کار بسیار نزدیک است و مسایلی چون عضویت در اتحادیه اروپا، خدمات بهداشتی و درمانی (ان اچ اس)، مهاجرت و موضوعات اقتصادی در راس مباحث احزاب و رای دهندگان قرار دارد.

به گفته تحلیلگران سیاسی رقابت دو حزب اصلی انگلیس به اندازه ای نزدیک است که احتمالا همانند انتخابات عمومی سال 2010 میلادی، تکلیف دولت آینده نیز در ائتلاف با احزاب کوچکتر روشن خواهد شد.

هرچند ، نتایج بیشتر موسسات نظرسنجی، حاکی از آن است که حزب کارگر به رهبری اد میلیبند با اختلافی اندک از حزب محافظه کار پیش است.

در پنج سال گذشته دولت انگلیس، دولتی ائتلافی متشکل از حزب اصلی محافظه کار به رهبری دیوید کامرون و حزب لیبرال دموکرات به رهبری نیک کلگ بوده است.

درهمین حال انتظار می رود که ظهور و محبوبیت بعضی احزاب کوچکتر ازجمله حزب ملی اسکاتلند ، حزب استقلال بریتانیا و حزب سبز، بر سرنوشت نهایی انتخابات تاثیرگذار باشد.

با اعلام رسمی انحلال مجلس عوام انگیس در روز دوشنبه 30 مارس (10 فروردین)، تبلیغات برای انتخابات پارلمانی این کشور رسما آغاز شد.

انتخابات عمومی انگلیس که پنجاه و ششمین انتخابات پارلمانی این کشور از سال 1801 میلادی بشمار می آید، قرار است در هفتم ماه می ( 17 اردیبهشت ) با حضور هفت حزب سیاسی ، برگزار شود و حزب پیروز سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.

اما با توجه به نظرسنجی های یاد شده، تا این لحظه هیچ حزبی نمی تواند اکثریت کرسی های مجلس عوام به دست آورد، و در صورت تحقق این مساله، پیش بینی می شود همانند انتخابات سال 2010 میلادی، مجلس بعدی، به اصطلاح معلق شود و دو یا چند حزب ناچار شوند با هم ائتلاف کنند و دولت بعدی انگلیس را شکل دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.