قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنرمندان برتر دوازدهمین جشنواره بين المللي كاريكاتور با موضوع "فرهنگ"، در آئینی در تبریز معرفي می‌شوند.

هنرمندان برتر جشنواره بين المللي كاريكاتور فرهنگ معرفي می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،"علی‌اکبر صفی‌پور" اظهار داشت این آیین با حضور هنرمندان کارتونیست بیست و نهم اردیبهشت ماه جاری در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌گردد.

 وی با اشاره به جايگاه هنر كاريكاتور خاطرنشان كرد: هنرمندان عرصه كاريكاتور بايد تامل بيشتري در مورد مسائل جامعه داشته باشند و با سنجيده عمل كردن واقعیت‌های جامعه را بهتر بنمايانند.

صفی‌پور گفت: خلاقیت مهمترین شاخصه‌ی هنرمندان حوزه‌ی كاريكاتور است و با تکیه بر این شاخصه مي توانند پيام هاي خود را در قالب هنر و با زبانی موثر بيان كنند و چون هنر كاريكاتور رويكردي انتقادي دارد، هنرمندان اين عرصه بايد به مسائل و مشكلات جامعه دلسوزانه‌تر بنگرند.

وی افزود: یک هنرمند کارتونیست علاوه بر رعایت شاخص‌های هنری در آثار خود،  همواره باید تفکر و اندیشه‌ی  غنی را نیز در پس زمینه‌ی کارهایش داشته باشد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: طرح‌های یک کارتونیست درواقع انعکاس زندگی ماست که با ارتباط صریح با مخاطب دارای فرمی زیبا و جدید از هنر کاریکاتور است و در عین حال به ضابطه‌ها و نمادها اشراف دارد و آن را در فضای طنز معرفی و مطرح می‌کند.

وي افزود:‌ مخاطب کاریکاتور به مفاهیم  توجه بيشتري دارد و اگر هنرمند كاريكاتوريست به پيشينه فرهنگي و اوضاع اجتماعي خود آشنا بوده و آگاهي كافي در اين زمينه داشته باشد مي تواند آثار تاثيرگذاري  را بيافريند.

صفی‌پور افزود: رشد هنر كاريكاتور در تبريز بسيار چشمگير بوده و برگزاري جشنواره هايي با كيفيت مطلوب در سطح بين المللي دليلي بر اين مدعاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.